سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

نبود مسکن فاجعه‌ بزرگ‌ برخی از بازنشستگان

عضو کمیسیون اجتماعی مجلس شورای اسلامی گفت: صندوق‌های مسکن اجتماعی با حمایت دولت و ساخت و سازهای ارزان قیمت رفاه بازنشستگان را تامین می‌کنند.

محمد اسماعیل سعیدی عضو کمیسیون اجتماعی مجلس شورای اسلامی در گفت‌وگو با خبرنگار اجتماعی باشگاه خبرنگاران جوان، در رابطه با اهمیت تشکیل صندوق‌های مسکن اجتماعی بازنشستگان اظهار کرد: موضوع تشکیل صندوق‌های مسکن اجتماعی بازنشستگان اخیرا در کمیسیون اجتماعی به عنوان صندوقی جهت حل مشکل مسکن این قشر  از جامعه مطرح شد.

وی افزود: مشکل مسکن تنها مختص بازنشستگان نبوده و سایر اقشار جامعه را نیز شامل می‌شود، منتهی حل این مسأله در رابطه با بازنشستگان از اهمیت ویژه‌ای برخوردار است.

عضو کمیسیون اجتماعی مجلس شورای اسلامی گفت: با توجه به اینکه میزان حقوق و مزایای دریافتی در دوره بازنشستگی نسبت به دریافتی دوره اشتغال کمتر است و همچنین با بالا رفتن سن و مشکلات جسمانی و انواع بیماری‌ها، به تبع هزینه‌های زندگی افزایش یافته و درآمدها پایین می‌آید با مشکلات مالی بیشتری مواجه می‌شوند.

سعیدی در ادامه بیان کرد: افزایش هزینه‌های زندگی و پایین درآمدها در قشر  بازنشسته زمانی به فاجعه‌ای بزرگ تبدیل می‌شود که شخص فاقد مسکن بوده و دیگر به سختی قادر به تامین رفاه حداقلی خود می‌باشد و مشکلات زیادی را پیش‌روی خود دارد، لذا تشکیل این صندوق‌ها یک ضرورت در جهت تسهیل مشکلات رفاهی این قبیل افراد است.

وی افزود: به منظور حمایت از این قبیل افراد باید صندوق‌هایی با حمایت مستقیم دولت و همچنین حمایت تسهیلاتی و مالی از طریق بانک‌ها و با واگذاری مساکن و زمین‌های ارزان قیمتی که در اختیار دولت است تشکیل شود تا با ساخت مساکن ارزان قیمت شاید رفاه حداقلی این قشر در جامعه تامین شود.

عضو کمیسیون اجتماعی مجلس شورای اسلامی گفت: تشکیل صندوق‌های مسکن اجتماعی شامل بازنشستگان سازمان تامین اجتماعی، بازنشستگان کشوری، کارگران، مستمری بگیران بهزیستی و کمیته امداد است، البته افرادی هم هستند که تحت پوشش هیچ سازمانی نبوده و نیازمند حمایت هستند.

سعیدی در ادامه بیان کرد: باید تدبیری اندیشیده شود تا کلید افرادی که بازنشسته شده‌اند و میزان درآمد آن‌ها از خط فقری که دولت مشخص کرده پایین‌تر است به درستی شناسایی و حمایت شوند.

وی در پایان تاکید کرد: باید دایره مشمول این قبیل صندوق‌ها فراتر از افراد بازنشسته بوده و تمام اقشار  جامعه را که سن بازنشستگی آن‌ها فرا رسیده و دیگر قادر به انجام کار و فعالیت نیستند و تحت پوشش هیچ بیمه‌ای نبوده را در برگیرد.

انتهای پیام/

برچسب ها: دولت ، مسکن ، بازنشستگان
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.