سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

مهاباد؛

افزایش 10 درصد ی سرانه ی مصرف ماهی در شهرستان مهاباد

گروهی ازمواد غذایی که تأثیرمهمی درسلامت انسان وپیشگیری ازبیماری ها دارند،ماهی ها وآبزیان هستند.آموزش های فراگیر،فعالیت های فرهنگی وتبلیغی وآگاهی یافتن مردم باعث افزایش مصرف آبزیان درشهرستان مهابادشده است.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از مهاباد، مسئول امور دام و طیور جهاد کشاورزی شهرستان مهاباد گفت: با وجود اینکه سرانه مصرف ماهی در شهرستان مهاباد پنج کیلوگرم است و نیم کیلوگرم کمتر از سرانه استان است اما مصرف و تولید ماهی در مهاباد نسبت به پارسال افزایش یافته است.

عیسی زاده ادامه داد : امسال نسبت به سال گذشته در شهرستان مهاباد مصرف ماهی نیم کیلو افزایش پیدا کرده است. در سال 93 سرانه مصرف 4.5 کیلو بوده اما در حال حاضر 5 کیلو است.

یکی از فروشندگان ماهی در خصوص استقبال مردم از خرید ماهی می گوید : طبق برآوردهای ما مصرف ماهی نسبت به سالهای قبل بسیار افزایش پیدا کرده است و در حال حاضر هم روند صعودی دارد و استقبال مردم از خرید ماهی روز به روز در حال افزایش است. به خصوص ماهی قزل آلا که به دلیل سردآبی بودن با آب و هوای کوهستانی سازگاری زیادی دارد و همین ماهی هم در ایران و هم در این منطقه بیشترین مصرف را دارد.

آقای مولودی ، کارشناس تغذیه دلیل رواج مصرف و اشتیاق مردم برای خرید ماهی را اینگونه بیان نمود :ماهی دارای اسیدهای چرب غیراشباع است که برای سلامت قلب و رگها بسیار ضروری است.همچنین حاوی امگا3 است که برای مفاصل مفید بوده و برای خانمهای باردار و شیرده خصوصا در 3 ماه آخر حاملگی باعث افزایش رشد و افزایش آی کیوی جنین خواهد شد. همچنین ترمیم سلول های ریخته شده و از دست رفته ناشی از فعالیتهای طول روز نیز با مصرف ماهی انجام میشود.

بدون شک نوع تغذیه کلیدی ترین نقش را در حفظ سلامتی افراد و جامعه ایفا میکند با مصرف موادغذایی سالم و گنجاندن آبزیان در سبدغذایی روزانه در بهبود کیفیت زندگی خود و افزایش سلامت جامعه بکوشیم.

انتهای پیام/ز

برچسب ها: افزایش ، مصرف ، ماهی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.