سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

گزارش؛

بازار به خواب زمستانی رفت/ تغییر الگوی خرید مردم

حکایت این روزهای بازار شنیدنی است بازار به خواب زمستانی رفته و حتی تخفیف های 50 درصدی نیز حریف آن نمی شود.

به گزارش خبرنگار اقتصادی باشگاه خبرنگاران جوان، این روزها الگوی خرید مردم تغییر کرده و بازار را تحت تاثیر قرار داده است.

بعد از جمع بندی مذاکرات هسته ای بسیاری از مردم به انتظار کاهش قیمت کالاها از جمله خودرو و کالاهای اساسی نشستند و دست از خرید برداشتند همین امر موجب رکود بازار شد و تولیدکنندگان برای جبران هزینه های خود اقدام به فروش فوق العاده و حتی تخفیف های وی‍ژه تا 50 درصد کردند.

اما این راهکار نیز نتوانست رونق را به بازار برگرداند و به گفته اکثر تولیدکنندگان وکسبه بازار به خواب زمستانی رفته و قصد ندارد به این زودی از خواب بیدار شود.

بر اساس این گزارش؛ اکثر تولیدکنندگان برای فروش اجناس خود قیمت ها را کاهش داده و در اقدامی جدید با پرداخت هزینه یک محصول دو تا از آن کالا را به مشتری عرضه می کنند تا بلکه از حجم تولیدات خود در انبارها کم کنند اما در این بین مردم همچنان در خرید دست به عصا حرکت کرده و تنها به تهیه روزانه اقلام مورد نیاز خود می پردازند و همین امر موجب رکود شدید دربازار شده است.

علی اصغر ملکی رییس اتحادیه فروشندگان گوشت گوسفندی در گفتگو با باشگاه خبرنگاران با اشاره به ثبات قیمت گوشت در بازار گفت:عرضه دام کمی کاهش یافته اما کمبود تقاضا موجب شده تا قیمت گوشت افزایش نیابد.

همچنین مهدی یوسف خانی رییس اتحادیه فروشندگان پرنده و ماهی با اشاره به نوسان قیمت مرغ در بازار به باشگاه خبرنگاران گفت:قیمت مرغ تابع عرضه و تقاضا است و در ابتدا و انتهای هفته که تقاضا بیشتر است قیمت مرغ افزایش میابد اما در اواسط هفته قیمت مرغ کمی کاهش میابد.

محمد آقاطاهر رئیس اتحادیه بنکداران مواد غذایی نیز با شاره به ثبات قیمت مواد غذایی به باشگاه خبرنگاران گفت: قیمت اکثر موادغذایی به جز چند مورد ثابت مانده و تغییری نکرده است.

آقاطاهر با اشاره به رکود در بازار گفت: مردم انتظار دارند پس از رفع تحریم‌ها، قیمت‌ها کاهش بیابد که البته انتظار به جایی است.

وی به این نکته نیز  اشاره کرد که با توجه به اینکه پس از رفع تحریم‌ها، کرایه کشتی و هزینه بیمه‌ها کاهش می‌یابد، پیش بینی می‌کنیم قیمت موادغذایی 20 تا 25 درصد کاهش بیابد.
همچنین صدقی نهاد شیرازی نایب رییس اتحادیه لوازم التحریر با اشاره به وضعیت بازار در آستانه مهرماه گفت: قیمت لوازم التحریر در سال جاری افزایش نیافته و در برخی اقلام هم شاهد کاهش قیمت بودیم.

بر اساس این گزارش؛ این طور که به نظر می رسد الگوی خرید مردم متفاوت شده وبه اندازه نیاز خود خرید می کنند حتی برخی از فروشگاه ها در ساعاتی از شبانه روز مانند اواخر شب کالای خود را با تخفیف بیشتر عرضه می کنند و جالب اینکه مردم نیز این ساعات را برای دریافت تخفیف بیشتر برای خرید انتخاب می کنند.

به هرحال این روزها بازار در کنار اقتصاد در حال دگرگونی است و قابل پیش بینی نیست.

انتهای پیام/

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱۵
در انتظار بررسی: ۰
مهرزاد
۱۵:۰۳ ۲۵ شهريور ۱۳۹۴
اخ بمیرم برای قشر کارمند وکارگر با این بی پولی
منوچهر
۰۸:۵۳ ۲۴ شهريور ۱۳۹۴
بدانیم باچاپ تاریخ مصرف برکالاهاکیفیت اصلاح شده مشتری ضررنمیکندوسوداگری ازبین میرود
حمید
۱۷:۰۹ ۲۳ شهريور ۱۳۹۴
به داد کسبه برسین
کیان
۱۶:۱۸ ۲۳ شهريور ۱۳۹۴
من که واقعا کم آوردم .این حقوق فقط جوابگو یک هفته بیشتر نیست.تازه فقط برای مایحتاج ضروری.دولت مردان که در رفاه کامل بسر می برید لطفا نگاهی هم به مردم عادی بیندازید.
کیان
۱۶:۰۹ ۲۳ شهريور ۱۳۹۴
من که واقعا کم آوردم .این حقوق فقط جوابگو یک هفته بیشتر نیست.تازه فقط برای مایحتاج ضروری.دولت مردان که در رفاه کامل بسر می برید لطفا نگاهی هم به مردم عادی بیندازید.
حسین
۱۳:۰۳ ۲۳ شهريور ۱۳۹۴
برخی از کاسبا خودشون تحریم کننده بودن واقعا جای تاسف داره توی مملکت اسلامی تا کلمه ی تحریم تو مملکت افتاد یه عده همه چیزو بی دلیل گران کردند در حالی که اصلا ربطی به تحریم ها نداشت.
مسلم
۱۳:۰۱ ۲۳ شهريور ۱۳۹۴
این کارو می کنند تا بازار رونق بگیره اما مردم خودشون می فهمن
امید
۱۲:۴۸ ۲۳ شهريور ۱۳۹۴
شایدم مردم پول ندارن
در واقع خود من که به جز خرید الزامات ضروری برای چیز متوسط که لازمه اما واجب نیس نمیتونم هزینه کنم چون ممکنه ضروریات مختل بشه
ناشناس
۱۲:۳۹ ۲۳ شهريور ۱۳۹۴
بازار دست دلال ها است
ناشناس
۱۲:۳۸ ۲۳ شهريور ۱۳۹۴
کمرمون و شکستند پولی نیست که خرید کنیم
مهدی
۱۱:۲۴ ۲۳ شهريور ۱۳۹۴
سلام
وقتی همه اجناس اینقدر ناعادلانه گرون هستند نباید خرید کرد...
ببین چقد گرون کردن که به نصف قیمت هم بدن باز هم سود می کنن!!
حالا باید مردم از خواب بیدار بشن و جنس گرون نخرن...
هادی
۱۱:۰۹ ۲۳ شهريور ۱۳۹۴
چرا مسئولان فکری نمیکنن همه صنفها دارن نابود و ورشکست میشن هرروز فقط چک برگشتی که میاد .
ناشناس
۱۲:۱۸ ۲۳ شهريور ۱۳۹۴
يكي از دلايل ركود در بازار ، خود اصناف هستند كه برخي از آنها فقط و فقط به فكر گران كردن اجناس خود هستند
ناشناس
۱۴:۴۸ ۲۳ شهريور ۱۳۹۴
این آقایون تولید کننده خیلی ظالم هستند و به سود کم قانع نیستند تولیدکنندگان از شرایط چند سال اخیر سوء استفاده کردند و قیمتها رو چند برابر کردند!!!
رضاسربندر
۰۹:۲۹ ۲۳ شهريور ۱۳۹۴
دلیل کساد بازار کاهش قدرت خرید مردم در برابر هزینه های بالا مثل آب برق مایحتاج مدراس و جواب گو نبودن یارانه پرداختی ودستمزدها میباشد.