سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

بیرجند؛

برداشت انگور و انواع آن در آبیز شهرستان زیرکوه + تصویر

برداشت انگور در آبیز به دلیل تنوع و زود رس و دیر رس بودن محصول به صورت متوالی و پی در پی و در یک دوره ی زمانی یک ماهه و شاید هم بیشتر طول می کشد.

به گزارش گروه استانهای باشگاه خبرنگاران جوان از بیرجند ؛ درخت انگور با نام علمی انگوری‌ها از خانواده انگورسانان است و در این خانواده حدود ۱۱ جنس و بیش از ۶۰۰ گونه وجود دارد.

این گیاه حالت بوته‌ای و رونده دارد و دارای پیچک در مقابل بعضی از برگ‌ها می‌باشد. میوه انگور به نوع دانه‌دار و بی‌دانه تقسیم می‌شود. هر یک از این دو جور در رنگهای سرخ و سیاه و زرد و تقریباً سبز دیده می‌شوند.

این میوه در مناطقی که حداکثر دمای آن بیش از ۴۰ درجه سانتیگراد و حداقل آن کمتر از ۱۵ درجه زیر صفر نباشد بهتر رشد می‌کند .کشور ایران دهمین تولید کننده انگور دنیاست .

برخی از انواع انگور که در ایران کشت می شوند عبارتند از : کندری، شاهرودی، یاقوتی، عسگری، مهدی خانی، بی دانه، بی دانه قرمز، ,مهره، شانی،ریش بابا، کشمشی، چیرکینک بستک، صاحبی، فخری، نباتی، شاهانی، یزدانی، مراغه ای ، خلیلی، گوهر، لعل حسینی، دم خروسی، رازقی شیرازی و الوان است.

استان خراسان جنوبی و در این میان شهرستان زیرکوه به دلیل دارا بودن شرایط آب وهوایی مناسب با این نوع محصول به قطب تولید این محصول نیز تبدیل شده است

میوه انگور تقریبا در اکثر روستاهای شهرستان زیرکوه هم کشت میشود که کاشت این محصول در بعضی از روستاها همچون محمد آباد و چشمه بید به صورت تک نوعی و عمده و در بعضی روستاها به صورت چند نوعی و جزئی تر می باشد.

آبیز نیز به دلیل شرایط آب و هوایی مساعد علاوه بر میوه های دیگر همچون عناب و زرشک و زردالو وبادام که به صورت چند محصولی و در یک نقطه از زمین کشت میشود انگور هم در مقابل آن نیز کاشته می شود .

خصوصا اینکه در آبیز انواع مختلف این محصول یافت می شود که از جمله ی آنها می توان به انواع انگورهای عسگری ، صاحبی ، الهی ، حسینی ، انگور سیاه ، انگور سرخ و سنگک اشاره کرد .


برداشت انگور بر خلاف جاهای دیگر که به صورت یکجا و در یک مدت زمان مشخص برداشت می شود ، در آبیز به دلیل تنوع و زود رس و دیر رس بودن محصول به صورت متوالی و پی در پی و در یک دوره ی زمانی یک ماهه و شاید هم بیشتر طول می کشد.

انگور برای درمان اسهال خونی، تصفیه خون ، برطرف کردن یبوست ، درمان ورم معده و روده موثر است.

انتهای پیام/ز

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.