سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

شهرکرد؛

در انتخاب سرویس مدارس دقت کنید

رئیس گروه انجمن اولیاء و مربیان آموزش و پرورش استان چهارمحال و بختیاری از خانواده ها و اولیای دانش آموزان خواست از سرویس های مدارس مجاز استفاده کنند.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از شهرکرد؛حمیدرضا اکبری با اشاره به قرار گرفتن در آستانه سال تحصیلی جدید به خانواده ها توصیه کرد: برای رفت و آمد دانش آموزان خود از سرویس های شرکت های مجاز استفاده کنند.

وی افزود: امسال 12 شرکت تحت پوشش سازمان تاکسیرانی و 5 شرکت تحت پوشش سازمان اتوبوسرانی، حمل و نقل دانش آموزان در استان را بر عهده دارند.

اکبری با اشاره به تصویب نرخ کرایه این سرویس ها در شورای شهر گفت: استفاده از سرویس های خارج از پوشش سازمان تاکسیرانی و اتوبوسرانی برای خانواده ها ایجاد مشکل می کند.

رئیس گروه انجمن اولیاء و مربیان آموزش و پرورش استان چهارمحال و بختیاری اضافه کرد: هر راننده متقاضی فعالیت در سرویس مدارس با خودرو شخصی یا تاکسی، باید به شرکت های مجاز مراجعه و ثبت نام نماید.

وی با اشاره به شرایط پذیرش رانندگان سرویس مدارس گفت: کلیه متقاضیان باید از صحت کامل جسمانی، روحی و روانی برخوردار بوده و خودروها نیز دارای بیمه عمومی سرنشین، شخص ثالث و بدنه باشند.

اکبری با بیان اینکه کلیه سرویس ها ملزم به نصب برچسب سرویس مدارس هستند، از تلاش برای استفاده از رانندگان زن برای حمل و نقل دانش آموزان دختر دوره متوسطه در سال تحصیلی جدید خبر داد.

وی با اشاره به اینکه آموزش و پرورش با همکاری شورای شهر و سازمان های تاکسیرانی و اتوبوسرانی در حال ساماندهی سرویس های مدارس استان است، افزود: امسال برای اولین بار سامانه سپند (سامانه پایش ناوگان دانش آموزی) برای ارائه خدمات بهتر در این زمینه مورد آزمایش قرار می گیرد.

رئیس گروه انجمن اولیاء و مربیان آموزش و پرورش استان چهارمحال و بختیاری یکی از مشکلات سرویس های مدارس را وجود سرنشین اضافه اعلام کرد و گفت: با همکاری با پلیس راهور از این کار جلوگیری و سرویس های متخلف متوقف و جریمه می شوند.

اکبری در پایان گفت: در شهرهای شهرکرد، فارسان، لردگان و بروجن شرکت های خصوصی هم برای سرویس رفت و آمد دانش آموزان وجود دارد.

در سال تحصیلی جدید 175 هزار دانش آموز شامل 90 هزار و 300 دانش آموز پسر و 84 هزار و 700 دانش آموز دختر در 2 هزار و 585 آموزشگاه دولتی، غیر دولتی، استثنایی، عشایری، پیش دبستانی، کودکستان و بزرگسالان استان چهارمحال و بختیاری مشغول به تحصیل می شوند.



انتهای پیام/ی

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.