سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

گرگان؛

تامين 40 درصد طرح هاي فناورانه صنعتي بومي استان ها

دولت 40 درصد هزینه طرح های دانش بنیان بومی استان ها را که به مرحله تولید صنعتی برسد، پرداخت می کند .

به گزارش خبرنگار گروه استانهای باشگاه خبرنگاران از گرگان؛ معاون توسعه فناوری معاونت علم و فناوری نهاد رئیس‌جمهوری در گرگان گفت: 60 درصد دیگر هزینه های طرح های فناورانه صنعتی نیز از منابع استانی تامین می شود.

علی وطنی افزود : شرکت های دانش‎بنیان نوپا بر حسب نوع فعالیت تا 300میلیون تومان تسهیلات با کارمزد 4 درصد ، شرکت‎های دانش‎بنیان تولیدی تا سقف 10میلیارد تومان با کارمزد 14 درصد و شرکت‎های دانش‎بنیان صنعتی بدون محدودیت می توانند تسهیلات دریافت کنند.

وی گفت : شرکت‎های دانش بنیان نوپا و تولیدی از پرداخت مالیات معاف هستند .

وطنی با اشاره به این که در در افق 1404 نیمی از GDP باید از تولیدات دانش بنیان باشد گفت : در سند چشم انداز 20ساله GDP (در آمد ناخالص کشور) هزار و 200میلیارد دلار در نظر گرفته شده که 600 میلیون دلار آن از محل تولیدات دانش بنیان است .

علی وطنی افزود : متاسفانه هنوز در برخی استان های کشور شرکت دانش بنیان راه اندازی نشده است .

معاون توسعه فناوری معاونت علم و فناوری رئیس‌جمهور گفت : ماموریت دانشگاه‎ها از آموزش‎محور و پژوهش‎محور به سمت فناوری سوق پیدا کرده است به طوری که پارک فناوری پردیس تهران پارسال بیش از یک هزار و 600 میلیارد تومان محصولات دانش‌بنیان به فروش رساند.

وطنی هم چنین بر لزوم اصلاح الگوی کشت تاکید کرد و گفت: سیستم‎های سنتی کشاورزی پاسخگوی شرایط فعلی نیست و چاره‎ای جز استفاده از فناوری در این بخش نداریم.

انتهای پیام/ز
برچسب ها: گلستان ، تامین ، طرح ، دانش ، بنیان ، دولت
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.