سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

توسعه نظام‌مند کشاورزی با کمک صندوق توسعه / پرداخت ۹۰۰ میلیارد تومان طلب کشاورزان

مدیرعامل بانک کشاورزی اظهار داشت: با کمک وزارت امور اقتصادی و دارایی سندی راهبردی تنظیم کردیم که دارای هفت اولویت است .

به گزارش خبرنگار اقتصادی باشگاه خبرنگاران جوان، مرتضی شهیدزاده مدیرعامل بانک کشاورزی صبح امروز در نشست خبری با حضور خبرنگاران در خصوص برنامه‌های این بانک اظهار داشت: با کمک وزارت امور اقتصادی و دارایی سندی راهبردی تنظیم کردیم که دارای هفت اولویت است از جمله تأمین مالی پایدار دولت، کاهش اتکای دولت به نفت، افزایش ثروت‌آفرینی دولت، ایجاد سامانه عملیاتی و مدیریتی، شفافیت مالی و اداری و توسعه هدفمند سرمایه‌‌های انسانی.

وی افزود: مشارکت فعال و موثر در سیاست‌گذاری و قانونگذاری بانک کشاورزی و با حدود هزار و 907 شعبه یکی از بزرگ‌ترین بانک‌های شبکه بانکی است. 

شهیدزاده در خصوص عملکرد این بانک گفت: یکی از کارهای بانک کشاورزی که در سال 93 کلید خورد و تا سال 94 ادامه یافته حضور فعال برای اجرای طرح خرید گندم در سال 94 بود که بعد از 10 سال، فعالیت مهم و حساس خرید گندم با کمک وزارت جهاد کشاورزی و دولت یازدهم صورت گرفت قیمت‌ها تا امروز 8 هزار و 400 میلیون با استفاده از نظام مالی و حمایت دولت از طلب گندم‌کاران پرداخت شده است.

مدیرعامل بانک کشاورزی در خصوص سایر اقدامات این بانک توضیح داد: بعد از چندین سال توقف اعطای تسهیلات قرض‌الحسنه ویژه کشاورزان صورت گرفت و دو نوع تسهیلات از جمله قرض‌الحسنه ویژه کشاورزی و قرض‌الحسنه عمومی راه‌اندازی شد که طبق برنامه‌ریزی‌های ما برای پشتیبانی از نهادهای کشاورزی این منابع ارزان‌قیمت در اختیار تولیدکنندگان و کشاورزان قرار خواهد گرفت.

** توسعه نظام‌مند کشاورزی با کمک صندوق توسعه

شهیدزاده مدیرعامل بانک کشاورزی در ادامه در خصوص اقدامات صندوق توسعه ملی اظهار داشت: بر اساس مصوبه مجلس و برنامه‌ریزی‌های وزارت جهاد کشاورزی صندوق توسعه ملی امکانات خوبی را در سال 93 برای توسعه طرح‌های ملی و صنعتی کشاورزی از جمله توسعه گلخانه‌ها، توسعه پرورش ماهی در قفس، دامداران صنعتی و ... اختصاص داد که سال گذشته 17 هزار میلیارد ریال اعتبار اختصاص داده شد و در سال 93 هم با تخفیف حدود 2.5 برابر از سال گذشته و جذب سه برابر این مبلغ پیشرفت خوبی داشتیم که با اجرا و توسعه این طرح‌ها سرمایه‌گذاری در زیرساخت‌های اساسی کشاورزی صورت گرفت.

وی در ادامه تصریح کرد: در سال 93 حدود 3 میلیارد دلار گشایش اعتبار اسنادی داشتیم که بیش از 2.3 میلیارد دلار حواله واردات کالا و ثبت سفارش داشتیم و حدود 12 میلیارد دلار برای سایر بانک‌ها اعتبار اختصاص داده شد.

شهیدزاده در ادامه تصریح کرد: در سال 94 طبق برنامه‌ریزی‌ها حضور در بازار سرمایه برای توسعه بخش کشاورزی و به کارگیری سیستم ارزی برای توسعه صنعت کشاورزی حضور خواهیم داشت.

مدیرعامل بانک کشاورزی در خصوص کاهش نرخ سود اظهار داشت: هر گونه کاهش نرخ سود باید از سوی بانک مرکزی و دولت صورت گیرد و اگر با کاهش این نرخ روبرو شویم مطمئنا یارانه آن توسط دولت تأمین خواهد شد و در بانک ما نیز برای کشاورزان تسهیلاتی با نرخ 14 درصد و برای مناطق محروم با نرخ 10 درصدی در نظر گرفته شده است.

وی افزود: بانک کشاورزی بر اساس تکلیفی که از سوی صندوق توسعه ملی بر عهده آن قرار داده حدود 16 هزار و 700 میلیارد ریال با نرخ 14 درصد پرداخت کرده است.

انتهای پیام/
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.