سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

محسن علی‌اکبری در گفتگو با باشگاه خبرنگاران جوان:

سینمای امروز ایران حرفی برای گفتن ندارد

امروز سینمای ایران بدون شور و هیجان و در رکود به سر می‌برد و حرفی برای گفتن ندارد.

به گزارش خبرنگار حوزه سینما گروه فرهنگی باشگاه خبرنگاران جوان؛ سینما هنر لطیف و زبان گویای این روزهای جهان امروز در ایران و درگیر مسائل حاشیه‌ای بسیاری است. این موضوع فقط بر زبان منتقدان سینما جاری نیست بلکه جمعیت سینمایی کشور نیز، این حال و هوا را ناسالم می‌دانند، در مورد این موضوع با محسن علی‌اکبری تهیه‌کننده با سابقه سینما به گفتگو نشسته‌ایم.

تهیه‌کننده فیلم «استرداد» در مورد حال و هوای این روزهای سینمای ایران گفت: در سینما امروز ایران، اتفاق خاصی نمی‌بینیم سینما امروز در رکود است و شور و هیجان تولید به حداقل رسیده، اکثر دفاتر تعطیل و یا نیمه تعطیلند و فقط فیلم اولی‌ها در حال ساخت فیلم هستند. در واقع امروز سینمای ایران حرفی برای گفتن ندارد.

هنگامی که از علی اکبری علت این رکود پرسیده شد پاسخ داد: نبود پول و مشکل اقتصادی، هم در بخش دولتی و هم در بخش خصوصی علت این کار است اینروزها کمک‌های دولت به سینما کاهش محسوسی داشته و تقریبا به صفر رسیده است.

تهیه‌کننده فیلم «استرداد» در پاسخ به این سوال که آیا تهیه‌کنندگان سینما به جز مواردی اندک به یک دلال تبدیل شده‌اند و دیگر خود در فیلم‌ها سرمایه‌گذاری نمی‌کنند، گفت: به جز دو سه نفر در سینمای ایران،‌ تمامی تهیه‌کنندگان به کمک سرمایه‌گذار فیلم تولید می‌کنند در واقع تعریف اصلی تهیه‌کنندگی در سینما همین است. تهیه‌کننده باید یک جریان را مدیریت کند و عوامل را درست انتخاب کند و ایده اصلی را به سرانجام برساند.

محسن علی‌اکبری در بخشی از صحبت‌هایش یکی از مشکلات اصلی سینمای ایران را ضعف شدید فیلم‌نامه دانست و به جز مواردی نادر، فیلم‌نامه‌های سینمای کشور را کپی‌برداری فیلم‌نامه‌های هندی و یا فیلم‌های قدیمی دانست.

تهیه‌کننده فیلم «از آقای رئیس جمهور پاداش نگیرد» با گلایه از کم کاری دولت در حوزه سینما به عنوان سالم‌ترین تفریح، دولت‌مردان را به حمایت از سینما ترغیب کرد.

علی‌اکبری این روزها در حال کار کردن با یک کارگردان جوان و البته روحانی به نام حجت‌الاسلام آقایی است و علت همکاری با این روحانی جوان را ذوق بالای بعضی از روحانیون از جمله این کارگردان جوان دانست.

انتهای پیام/

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.