سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

جشنواره فیلم ونیز به كار خود پایان داد

هفتاد و دومین جشنواره فیلم ونیز با اعلام برگزیدگان این جشنواره به كار خود پایان داد.

به گزارش خبرنگار حوزه سینما گروه فرهنگی باشگاه خبرنگاران جوان؛  هفتاد و دومین جشنواره فیلم ونیز در حالی امشب به كار خود پایان داد كه «چهارشنبه نوزده اردیبهشت» ساخته وحید جلیلوند از كشورمان برنده جایزه بخش افق های این جشنواره شد. 
 
جایزه بزرگ هیأت داوران این دوره از جشنواره ونیز هم به فیلم «آنومالیسا»  اثر چارلی كافمن و دوك جانسون از آمریكا اهدا شد. 
 
فیلم سینمایی «از ماورا» ساخته لورنزو ویگاس محصول مشترك ونزوئلا و مكزیك نیز توانست جایزه شیر طلائی (بالاترین جایزه این جشنواره ) را از آن خود كند. 
 
جایزه شیر نقره ای بهترین كارگردانی نیز به پابلو تراپرو برای فیلم «طایفه» محصول مشترك آرژانتین و اسپانیا رسید. 
 
در بخش بهترین بازیگران، جایزه بهترین بازیگر مرد به فابریس ماچینی برای فیلم «هرمین» ساخته كریستین وینست و بهترین بازیگر زن به والریا گولینو برای فیلم «به خاطر شما» اثر جوزپه ام گودینو اهدا شد. 
 
كریستین وینست  همچنین توانست جایزه بهترین فیلم نامه را برای فیلم «هرمین» از آن خود كند. 
 
در هیأت داوران این دوره از جشنواره علاوه بر آلفونسو كواران كارگردان برنده اسكار فیلم «جاذبه»، نوری بیلگه جیلان (كارگردان تركیه ای برنده نخل طلا) و پائول پالیكوفسكی (كارگردان لهستانی برنده اسكار برای فیلم «آیدا») ، الیزابت بنكس،فرانچسكو مونزی،دایان كروگر،هو سیایو سین، لین رامزی و امانوئل كاریر حضور داشتند.    
 
در این دوره از جشنواره ونیز كه از دوم تا دوازدهم سپتامبر (١١تا٢١شهریور ماه) برگزار شد، فیلم سینمایی «اورست» به كارگردانی بالتازار كورماكور در مراسم افتتاحیه به نمایش درآمد و «آقای سیكس» ساخته هوگو آن پایان بخش این جشنواره بود.

انتهای پیام/
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.