سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

چالش گل های ملی دایی

با توجه به حضور رونی در جمع گلزنان برتر تاریخ جهان بار دیگر نام دایی رکورد‌ دار گلزنی جهان مطرح شد، به همین منظور قصد داریم آمار کیفیت گلزنی اسطوره فوتبال ایران را با گلزنانی چون میروسلاو کلوزه مقایسه‌ای کنیم.

به گزارش خبرنگار حوزه دنیای ورزش گروه ورزش باشگاه خبرنگاران جوان؛ بهتر است توجه داشته باشیم که از 109 گل ملی علی دایی 16 پنالتی در مقابل تیم‌های ملی عراق، کره‌جنوبی، مکزیک، مالدیو، گوام، عمان، عربستان صعودی، لبنان، قطر، لائوس، تایلند، بحرین، پاناما، ژاپن و توگو بوده است و این در حالیست که گلزنی مانند میروسلاو کلوزه برترین گلزن تاریخ فوتبال جام‌های جهانی و آلمان با 71 گل هیچ‌گاه پنالتی را به ثمر نرسانده است.

همچنین علی دایی 25 گل در بازیهای دوستانه و تورنمنت‌هایی چون جام دوستانه کانادا، جام تمدن‌های کهن، جام دوستانه ال‌جی و سایر بازیهای دوستانه داشته است. علی دایی هیچ‌گاه در جام جهانی گلی به ثمر نرسانده اما برترین گلزن تاریخ دور مقدماتی این جام می‌باشد.



مهمترین گل‌های علی دایی در برابر کره‌جنوبی در جام‌ملت‌های آسیا 1996 و عربستان سعودی در مقدماتی جام جهانی 2002 و ژاپن در مقدماتی جام جهانی 1994 بوده است هر چند پاس گل‌های وی در دیدار برگشت پلی‌آف برابر استرالیا و دیدار برابر آمریکا در جام جهانی 1998 فراموش نشدنی است. البته از بهترین بازیهای باشگاهی تاریخ وی دیدار برابر چلسی و آث میلان با تیم هرتابرلین آلمان بوده است.

این در حالیست که در بین گلزنان برتر در عرصه ملی تاریخ فوتبال جهان تنها فرانس پوشکاش در بازیهای دوستانه زیادی گل‌های مختلف به ثمر رسانده و گلزنانی چون پله، ساندروکوسیچ، میروسلاو کلوزه به طور معمول در بازیهای رسمی گل‌های حساسی را به ثمر رساندند.

انتهای پیام/

گزارش از علی جواهرچی

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۶
در انتظار بررسی: ۰
دوستدار ورزش ملی و علی دایی
۱۰:۴۴ ۲۲ شهريور ۱۳۹۴
شما که از پنالتی های علی دایی و گلهای تورنمت میگید اینم بگید ببینم با همین وضعییت تو فوتبال جهان سراغ دارید علی دایی قهرمان و سالاره
دوستدار ورزش ملی و علی دایی
۱۰:۴۱ ۲۲ شهريور ۱۳۹۴
شما که از پنالتی های علی دایی و گلهای تورنمت میگید اینم بگید ببینم با همین وضعییت تو فوتبال جهان سراغ دارید علی دایی قهرمان و سالاره
حسین
۰۸:۴۳ ۲۲ شهريور ۱۳۹۴
چه فرقی میکنه پنالتی گل زدن هم هنر هست اون کسی که فوتبال بازی کرده میدونه ، کلوزه اگه تو آسیا بود چندتا گل میزد ؟ اگه علی دایی هم هر4سال تو جام جهانی بود بازیهای زیادی میکرد گل میزد. همین بازیکنهای ایرانی تونستن رکورد علی دایی رو بزنن که دارن تو آسیا بازی میکنن؟
مصطفی
۰۸:۲۲ ۲۲ شهريور ۱۳۹۴
افتخار ما ایرانی هاست !!!
نباید با اینجور مسائل حاشیه بسازیم براش
علی آقا خیلی دوستت داریم .
مخصوصا ما پرسپولیسی ها
حسین
۰۷:۴۴ ۲۲ شهريور ۱۳۹۴
درسته ولی با این حرف ها سعی نکنیم ارزش این قهرمان ملی رو پایین بیاریم. نیمه پر لیوان رو ببینیم.
سحر
۲۳:۰۰ ۲۱ شهريور ۱۳۹۴
افرین درسته انصاف هم خوب چیزیه