سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

شاگردان امیر شقاقی درلیگ گل کاشتن

تیم فوتبال شهرداری سیرجان که از شاگردان امیر شقاقی در لیگ برتربهره می برد با شکست تیم پر مهره شهرداری بم جواب منتقدان را دادند.

به گزارش  خبرنگار ورزشی باشگاه خبرنگاران تیم شهرداری سیرجان از 8 بازیکن ملی پوش و فیکس فعال در تیم ملی جوانان بهره میبرد.بازیکنان جوانی که بدلیل عملکرد ضعیف ودریافت گل های متعدد در رقابت های آسیایی مورد انتقاد شدید مربیان واهالی فوتبال قرار گرفته بودن جمعه 21 شهریور باارائه یک بازی سطح بالا و باکیفیت مقابل تیم قدرتمند وقهرمان دوره قبل رقابت ها که ازبازیکنان ملی پوش وبا تجربه برخوردار است جواب منتقدان را دادند.
بازیکنانی همچون شبنم بهشت-ملیکا متولی-ساراظهرابی-عارفه کاظمی-آرزو پورخسروانی-افسانه چترنور-فاطمه گلایلی والهام عناقچه بازیکنان جوان وکم تجربه ای هستند که موفق به شکست تیمی دررقابت های لیگ برترشدند که بهترین بازیکنان لیگ را دراختیار دارد.
زهراقنبری بهترین بازیکن،مریم یکتایی بهترین دروازه بان،کوهستان خسروی بهترین مدافع ارژنگ کاپیتان سالها تیم ملی،پروین فرهادی و...بازیکنان سرشناس تیم شهرداری بم و لیگ بانوان هستند که سالها در فوتبال بانوان فعالیت واز تجربه وسابقه بالایی برخوردارهستنن درحالی که برخی ازبازیکنان شهرداری سیرجان وتیم ملی جوانان همچون شبنم بهشت زننده یکی از گل ها به تیم بم فقط 2 سال است که فعالیت فوتبالیش را امیر شقاقی آغاز کرده است.
امیرشقاقی بازیکنان جوان وباانگیزه ای را به تیم ملی دعوت کرده است جوانگرایی امیر شقاقی در تیم ملی جوانان از محاسن فعالیت وی بوده است.امیرشقاقی بازیکنان وچهره های جدیدی را به تیم ملی وفوتبال بانوان تزریق کرده اما متاسفانه نه تنها از وی حمایت نمیکنیم بلکه با انتقادات تند،غیر منطقی و بدور از انصاف بدنبال تخریب وی بودیم.
شاگردان امیر شقاقی باپیروزی مقابل شهرداری بم نه تنها پتانسیل وقدرتشان را به نمایش گذاشتند بلکه ثابت کردن با حمایت شدن و فراهم کردن شرایط از سوی مسوولان فوتبال پتانسیل وتوانایی پیروزی مقابل حریفان پرقدرت آسیایی را دارند.پس از باخت تیم ملی جوانان در رقابت های آسیایی هجمه ی انتقادات روانه کادر فنی از سرمربی تا بازیکنان شد.
قدرت نمایی بازیکنان جوان تیم ملی در تیم شهرداری سیرجان این سوال را در ذهن تداعی میکند که اگر امیر شقاقی اطلاعات فنی کافی ولازم برای آماده کردن بازیکنانش نداشته پس چرا همین بازیکنان در رقابت های لیگ برتر خوش درخشیدند و موفق ظاهر شدن.
باخت در رقابت های آسیایی به طور حتم دلایل قوی تر از ضعف فنی امیرشقاقی و متهم کردن وی داشته است.عدم برنامه ریزی مناسب ،نداشتن بازی های تدارکاتی مناسب با تیم های قدرتمند،عدم حمایت لازم از تیم ملی جوانان، بدن سازی نامناسب که تعدادی از بازیکنان هم به آن معترض بودند برای عدم موفقیت یک تیم کافی است.
امیر شقاقی مربی بادانش وباتجربه ای است وی سابقه طولانی در فوتبال و سرمربیگری تیم های ملی بانوان دارد ازاین رو وی به حمایت وپشتیبانی فدراسیون فوتبال و کمیته بانوان دارد.تیم امیرشقاقی که ازبازیکنان جوان و کم تجربه تشکیل شده نیاز به زمان و حمایت مسولان فوتبالی دارد توجه به نتیجه گرایی محض آینده فوتبال بانوان را تهدید میکند و چه بسا آینده فوتبال بانوان شبیه آینده فوتبال مردان شود.
منتقدان باید در نقد عملکرد و یا نتیجه گیری یک تیم به شرایط ،امکانات و مسائل پنهانی که خارج از نگاهشان است توجه کنند و بی محابا و بدور از انصاف اظهارات تند و نقدهای تخریب کننده انجام ندهند.البته بعضی از این دوستان که نقدهای تندی درخصوص عملکرد تیم ملی روا داشته اند در رقابت های لیگ برتر که به هیچ عنوان درقیاس با رقابت های آسیایی هم تراز نیست به زحمت موفق به کسب 1 امتیاز شده است اگر معیار سنجش یک مربی توجه به نتیجه باشد دراینصورت با یک شکست باید مربیان را برکنار کنیم.
موضوعی که باید به آن توجه کرد حمایت از تیم های ملی فوتبال بانوان و بخصوص تیم های پایه است.نتیجه گرایی فدراسیون وکمیته بانوان اینده ورزش بانوان را به خطر میاندازد چرا که دراینصورت مربیان جسارت دعوت از بازیکنان جوان به تیم های ملی را ازدست میدهند و در اینده نزدیک ملی پوشانی با سنین بالا خواهیم داشت.
امیرشقاقی به عنوان یک مربی به طور حتم در کسب نتیجه ضعیف در رقابت های آسیایی مقصر است اما اینکه وی را مسول همه ی اتفاقات بدانیم بی انصافی است.
برکناری امیرشقاقی از تیم جوانان فقط پاک کردن صورت مسئله است به طور حتم جایگزین امیر شقاقی باید راه رفته شقاقی را دوباره برود وهمین موضوع سبب عقب ماندن سکون تیم ملی میشود.


انتهای پیام
برچسب ها: لیگ ، شقاقی ، سیرجان
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.