سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

رفقای دیروز، رقبای امروز

تیم‌های پرسپولیس و پیکان در مرحله یک شانزدهم نهایی جام حذفی به مصاف یکدیگر می‌روند.

 به گزارش خبرنگار فوتبال و فوتسال گروه ورزش باشگاه خبرنگاران جوان،  تیم‌های پرسپولیس تهران و پیکان در مرحله یک شانزدهم نهایی جام حذفی کشور به مصاف یکدیگر می‌روند.

این در حالی است که در تیم رقابت‌های حساس را در مسابقات مختلف با یکدیگر انجام داده‌اند.

دو تیم که سابقه دوستی قدیمی با یکدیگر را دارند، در بازی‌های مختلفی موفق به شکست یکدیگر شده‌اند. در دهه 40 در حالی که تیم شاهین هواداران زیادی داشت، منحل شد و پس از آن عبدوه که مالک یک مجموعه ورزشی با نام بولینگ عبدوه بود و یک تیم هم با همین نام در رقابت‌های تهران داشت، تصمیم گرفت تیم پرسپولیس را تشکیل دهد.

پرسپولیس در دی ماه 1342 تأسیس شد و با رایزنی‌های عبدوه با پرویز دهداری مربی سابق شاهین و مسعود برومند سرپرست شاهین در لیگ تهران حاضر شد و توانستند با قهرمانی در آن جام به بالاترین لیگ فوتبال ایران راه یابند و با قهرمانی در انتخابی جام باشگاه‌های آسیا به عنوان نخستین تیم ایرانی حاضر در جام باشگاه‌های آسیا لقب گیرند.

پرسپولیس که در آن سال‌ها با حضور بازیکنان شاهین بازی می‌کرد، پس از کسب چند مقام، دارای محبوبیت و معروفیت زیادی در بین هواداران فوتبال شد، اما رفاقت و دوستی پیکان و پرسپولیس از سال 1348 آغاز شد. در آن سال محمود خیامی رئیس ایران ناسیونال که از هواداران سابق شاهین بود، تصمیم گرفت برای تبلیغ خودروی تازه تولید پیکان از چند بازیکن سابق شاهین که حالا در پرسپولیس توپ می‌زدند، استفاده کند. به همین جهت پس از امضای پروتکل همکاری با عبدوه، بازیکنان پرسپولیس دسته جمعی به باشگاه پیکان پیوستند و در همان سال موفق به کسب مقام قهرمانی در جام باشگاه‌های تهران شدند، در حالی که پرسپولیس همان سال به رتبه یازدهمی دست یافت.

پرگل‌ترین بازی در تیم اما در ششم اسفند ماه 1385 در پنجمین دوره لیگ برتر برگزار شد. در آن سال که دنیزلی سرمربی سرخ‌ها بود در ورزشگاه آزادی با نتیجه 4 بر 3 مغلوب پیکان شد.

گفتنی است دو تیم اولین رویارویی‌شان به نتیجه تساوی بدون گل دست یافتند، اما امروز دو تیم پس از 44 سال رقابت در مرحله یک شانزدهم نهایی جام حذفی از ساعت 18:30 در ورزشگاه آزادی به مصاف یکدیگر می‌روند.

انتهای پیام/ 

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.