سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

بررسی رشته‌های بدون مجوز دانشگاه آزاد ادامه دارد

معاون آموزشی وزیر علوم با اشاره به بررسی رشته‌های فاقد مجوز دانشگاه آزاد گفت: انتظار داریم دانشگاه آزاد مانند سایر زیرنظام‌های آموزش عالی مقررات و ضوابط را رعایت کند.

به گزارش خبرنگار  حوزه دانشگاهی گروه علمی پزشكی باشگاه خبرنگاران جوان، مجتبی شریعتی‌نیاسر معاون آموزشی وزارت علوم، تحقیقات و فناوری در جمع خبرنگاران درباره آمار رشته‌های بدون مجوز دانشگاه آزاد، اظهار داشت: بررسی رشته‌های بدون مجوز دانشگاه آزاد همچنان ادامه دارد.

وی گفت: انتظار است دانشگاه آزاد مانند سایر زیرنظام‌ها طبق مقررات و ضوابط باشد و شورای گسترش آموزش عالی نیز همین طور که در خدمت زیرنظام‌های آموزشی است در خدمت دانشگاه آزاد نیز است و وزارت علوم انتظار دارد همه رشته‌‌ها و رشته‌محل‌ها با مجوز شورای گسترش فعالیت کنند.

معاون آموزشی وزارت علوم افزود: فعالیت رشته‌محل‌های فاقد مجوز در تمامی زیرنظام‌های دانشگاه‌ها خلاف قانون و از درجه اعتبار ساقط است.

وی ادامه داد: امیدواریم با همکاری دانشگاه آزاد بتوانیم رشته‌های فاقد مجوز را بررسی و نواقص را برطرف کنیم.

* رتبه‌بندی دانشگاه‌ها تا پایان شهریور نهایی می‌شود

شریعتی‌نیاسر درباره طرح رتبه‌بندی دانشگاه‌ها گفت: این طرح در دست بررسی است و فکر می‌کنم تا پایان شهریور در وزارت علوم به پایان برسد و بعد از پردازش داده‌ها، اطلاعات آن را در اختیار دانشگاه‌ها قرار داده و سطح‌بندی دانشگاه‌های دولتی را انجام دهیم.

وی با اشاره به اینکه فاز اول سطح‌بندی و سپس رتبه‌بندی دانشگاه‌ها صورت خواهد گرفت، گفت: امکانات، اعتبارات، حمایت‌های ویژه و حمایت‌های حقوقی از دانشگاه‌ها پس از اعلام سطح‌بندی دانشگاه‌ها صورت خواهد گرفت.


انتهای پیام/
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.