سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

قم؛

مهم ترین مساله نظام اداری باید آموزش و پرورش باشد

خطیب جمعه قم گفت: پایه های رشد علمی و اخلاقی در آموزش و پرورش است که باید جدی گرفته شود.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از قم؛ حجت الاسلام و المسلمین علیرضا اعرافی در خطبه‌های نمازجمعه قم با اشاره به نزدیک شدن سال تحصیلی جدید گفت: آغاز سال تحصیلی جدید را خدمت دانش آموزان ، دانشجویان و طلبه ها و همچنین اساتید و مدیران تبریک می گویم.
 
امام جمعه قم با اشاره به اینکه چند نکته در خصوص نظام آموزشی مورد توجه و تاکید است گفت: انتظار این است مسئولان اسناد مهم مربوط به آموزش  و پرورش را مورد عنایت قرار دهند و این سند به عنوان یک متن راهنما مورد توجه و تاکید قرار گیرد.
 
وی با بیان اینکه رشد علمی و نوع آوری و ابتکار در نظام آموزشی را باید مهم دانست افزود: رشد علمی در کشور باید بیش از این باشد و نباید متوقف شود و این در صورتی است که پایه های رشد علمی در آموزش و پرورش است که باید بیشتر مورد توجه قرار گیرد.
 
خطیب جمعه قم اخلاق و تربیت را مدار اصلی آموزش و پرورش دانست و اظهار کرد: باید در این امر توجه روزافزون صورت گیرد  و از دولت می خواهیم تا سرمایه گذاری های ویژه ای در برنامه ششم در این زمینه تدوین کنند.
 
حجت الاسلام و المسلمین اعرافی با اشاره به مشکلات و نبود امکانات در برخی از مدارس گفت: مهم ترین مساله نظام اداری ما باید آموزش و پرورش باشد و متاسفانه هنوز شاهد وجود چند شیفتی بودن مدارس هستیم و دولت و مردم باید با همکاری هم تلاش کنند تا آموزش و پرورش را ارتقا دهند زیرا دولت به تنهایی نمی تواند در این زمینه اقدامات مناسب را بردارد.

وی در ادامه بیاناتش از برنامه ها و جشن هایی که برای کودکان بی بضاعت صورت می گیرد تشکر کرد و افزود : جشن نیکوکاری و مانند آنها باید بیشتر باشد تا کودکان به دلیل فقر محروم از درس خواندن نشوند.

خطیب جمعه قم با تاکید بر مسائل سیاسی کشور گفت: باید تاکیدات رهبر معظم انقلاب را مورد توجه و عنایت قرار دهیم و از خطر نفوذ استکبار در لایه های فکری و اجتماعی و فرهنگی غفلت نورزیم.

وی با اشاره به هوشیار بودن مردم و مسئولین تصریح کرد: در این زمان دو خطر مهم جهان اسلام را تهدید می کند.

وی خطر اول را  وجود تفرقه و فروپاشی کشورهای اسلامی با عناوین مذهبی و تاریخی برشمرد و گفت این خطر بلای بزرگی است که باید مراقب آن باشیم.

حجت الاسلام و المسلمین اعرافی نفوذ نرم و تصرف افکار و فروپاشی معنوی و فکری امت اسلامی را خطر دومی  داسنت که جهان اسلام را تهدید می کند.

وی گفت: دشمنان بدانند که ملت اسلامی و ایران اسلامی با رهبری معظم و مردم آگاه از آگاهی برخوردارند و به هیچ نحوی اجازه نمی دهند تا بنیان های اخلاقی و فکری این مردم فرو بریزد و با تمام وجود خواهند ایستاد.

 
حجت الاسلام و المسلمین اعرافی یاوه گویی های رژیم صهیونیستی را بی ارزش خواند و اظهار کرد: اسراییل یک رژیم جعلی است که ارزش اعتنا هم ندارد و اسراییل بداند در چنگال مقاومت  قرار گرفته است و در برابر مقاومت و انقلاب اسلامی نمی تواند بایستد.
 
امام جمعه قم در خصوص انتخابات پیش رو گفت: ملت اسلامی ما در همه صحنه ها هوشیار است و در انتخابات نیز با هوشیاری شرکت خواهند کرد و در این انتخابات سالم ، هم حق مردم و هم حق مجریان مهم است و باید بدانیم که آرای مردم حق الناس است و غفلت از آن ما را به فتنه می اندازد.

انتهای پیام/ی
 
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
معلم بيچاره
۰۸:۳۵ ۲۱ شهريور ۱۳۹۴
ما گرسنه ايم .