سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

باب کورکر: توافق وین امکان صنعتی شدن برنامه اتمی ایران را فراهم می کند

سناتور جمهوری خواه و رئیس کمیته روابط خارجی سنای آمریکا گفت: توافق اخیر امکان صنعتی شدن برنامه اتمی ایران را می دهد و ما با آن مخالفیم.

 به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از شبکه تلویزیونی سی ان ان؛ «باب کورکر» سناتور جمهوری خواه و رئیس کمیته روابط خارجی سنای آمریکا، درباره رای گیری درخصوص توافق هسته ای با ایران گفت ما اکثریتی دو حزبی در خصوص سیاست خارجی داریم. در نهایت، اکثریت کنگره و بخش عمده ای از مردم آمریکا با این توافق مخالفند. می دانیم که دست آخر، این یک توافق با دستور ریاست جمهوری خواهد بود.
 
وی ادامه داد : رئیس جمهور هیچ تلاشی برای کاری که کنگره با آن موافقت کند، انجام نداده است، البته ما با شکل یک پیمان با این توافق برخورد می کنیم و به صورت یک پیمان، آن را بررسی می کنیم ولی رئیس جمهور، مردم آمریکا و کنگره را دور زد و به شورای امنیت سازمان ملل روی آورد.
 
سناتور جمهوری خواه آمریکا گفت چیزی که ما در آن برنده شده ایم، افکار عمومی است و رئیس جمهور بعدی می بایست به شکلی متفاوت به این توافق نگاه کند. البته امید داشتم که بتوانم آن را متوقف کنم زیرا باور دارم که برای کشور ما بد است، این توافق امکان صنعتی شدن برنامه اتمی ایران را می دهد و ما با آن مخالفیم.
 
وی در اظهاراتی مضحک گفت: باور این برایمان سخت است که وقتی کشوری یاغی که پایمان را روی گلویش گذاشته بودیم و میتوانستیم برنامه اش را برچینیم، رئیس جمهور برخلاف گفته هایش، باعث شد برنامه اتمی اش صنعتی شود.
 
کورکر گفت من از اینکه نتوانستم موفق شوم، بسیار ناراحت هستم ولی در روشن کردن موضوع برای بسیاری، موفق بودم و بسیاری از این کارها را به صورت دو حزبی انجام دادم.  
 
انتهای پیام/

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.