سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

توسعه‌ی اقتصاد ملی در گرو شفافیت

یک اقتصاد دان گفت: شفافیت بخش مهمی از توسعه‌ی اقتصاد ملی است، و این امر باید در حوزه‌های مختلف، برای مردم وجود داشته باشد.

محمدباقر صدری عضو انجمن اقتصاددانان ایران درگفتگو با خبرنگار اقتصادی باشگاه خبرنگاران جوان، در خصوص اینکه باید در پسا تحریم چه کنیم، گفت: دولت باید اتفاقات و برنامه‌ریزی‌های این دوران را که تنها بخشی از آن شفاف‌سازی شده به مردم اطلاع رسانی کند و دانسته ها  تنها در اختیار وزرا و کارشناس‌ها قرار نگیرد.

وی با اشاره به اینکه باید حوزه‌های سرمایه‌گذاری با کشورهای اروپایی را مشخص کنیم، افزود: بسیاری از اروپایی‌ها مشکلات مالی خاص خود را دارند و اقتصادشان گرفتار نظام سرمایه‌داری است پس ما نباید منتظر آن باشیم که کالاهای بی‌کیفیت به کشور ما وارد شود.

صدری ادامه داد: اقتصاد کشور سال‌ها رشد منفی را تجربه کرده  و با توجه به اینکه برنامه‌ی چهارم رشد هشت درصدی را پیش‌بینی کرده، هیچ‌وقت به این رشد نرسیده‌ایم علاوه بر این میانگین رشد در صنعت نزدیک به 5.5 الی 6 درصد است در حالی که اقتصاد ملی نیازمند رشد هشت درصدی است.

وی تصریح کرد: در این شرایط شفافیت بخش مهمی از توسعه‌ی اقتصاد ملی است، پس شفافیت در حوزه‌های مختلف، باید برای مردم وجود داشته باشد.
برای آگاهی از آخرین اخبار و پیوستن به کانال تلگرامی باشگاه خبرنگاران جوان اینجا کلیک کنید.

انتهای پیام/
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.