سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

تبریز؛

متولیان و مسئولان فضاهای مجازی درحوزه‌های دین‌مدارانه تلاش و همت مضاعفی از خود نشان دهند

استاندار آذربایجان‌شرقی گفت: متولیان و مسئولان فضاهای مجازی درحوزه‌های دین‌مدارانه تلاش و همت مضاعفی از خود نشان دهند.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از تبریز؛جباری در پیامی به مناسبت برگزاری آیین اختتامیه سومین جشنواره سراسری وبلاگ‌نویسی گفت: متولیان و مسئولان فضاهای مجازی و رسانه‌های دیجیتال از این فرصتها و ابزارها بهره‌های بیشتری برده و برای ایجاد تعاملات بیشتر در حوزه‌های دین‌مدارانه وحقیقت‌جویانه با انجام برنامه‌ریزی‌های فرهنگی، تلاش و همت مضاعفی در ترویج و تبلیغ دین مبین اسلام و معارف قرآنی از خود نشان دهند.

امام حسین (ع) می‌فرمایند: به راستی که در این قرآن، چراغهای روشنایی بخش و شفای سینه ها و بیماری دلهاست.

شفای قرآن با شفای داروهای مادی تفاوتهای زیادی دارد. ضرر و عوارضی به دنبال ندارد، کهنه نمی شود و تاریخ مصرف نیز ندارد و حتی شفا یافته‌ی قرآن کریم، خود عامل شفای دیگران میشود. الفاظ قرآن كه از همين حروف و كلمات معمولى تركيب يافته، در اعماق دل و جان انسان نفوذ مى كند، روح او را مملو از اعجاب و تحسين مى سازد، افكار و عقول را در برابر خود وادار به تعظيم مى نمايد؛ حکیم و طبیب این داروی شفابخش، هم ما را به خوبی می شناسد و هم ما را بسیار دوست دارد."

وی افزوده‌ است: امروز لجاجت و تباهی و ایجاد موج اسلام هراسی و اسلام ستیزی و بخصوص تحریك احساسات ضد اسلامی و همچنین مانع تراشی برای تبلیغ دین اسلام در بعضی كشورهای اروپایی و امریکایی، باعث دوری عامه مردم از مطالعه و تحقیق در مورد حقیقت و حقانیت قرآن و اسلام شده است، تا آنجا كه كتاب‌های محققین و متفكرین خود آنان نیز كه به اسلام گرویده‌اند و یا حداقل حقایقی از این كتاب الهی را بیان نموده‌اند، از نفوذ و انتشار زیادی در جامعه آنها برخوردار نبوده و با موانع متعدد مواجه می‌شوند.

بحمدالله با توجه به گسترش و توسعه فضاها و شبکه های اطلاع رسانی و نقش رسانه های دیجیتال در سرعت، انتقال و ارتباط مؤثر، بیشتر محدودیتها و موانع بی اثر و یا ناکارآمد شده و تعامل بین افراد و دسترسی به منابع بسیار آسان، سریع و وسیع‌تر شده است. لذا می‌طلبد تا متولیان و مسئولان فضاهای مجازی و رسانه‌های دیجیتال از این فرصتها و ابزارها بهره‌های بیشتری برده و برای ایجاد تعاملات بیشتر در حوزه‌های دین‌مدارانه وحقیقت‌جویانه با انجام برنامه‌ریزی‌های فرهنگی، تلاش و همت مضاعفی در ترویج و تبلیغ دین مبین اسلام و معارف قرآنی از خود نشان دهند.

در پایان از مجریان و دست‌اندرکاران ساعی و تلاشگر برگزاری سومین جشنواره سراسری وبلاگ نویسی که مجاهدانه آستین همت بالازده و در تولید و ترویج معارف عمیق قرآنی و تعلیم فرهنگ اهل بیت(ع) و پر بار نمودن فضای سایتها و بلاگها زحمت می کشند، صمیمانه تقدیر و تشکر می‌نمایم و اجرشان را از خداوند متعال خواستارم.

گفتنی است :سومین جشنواره وبلاگ نویسی قرآن با حمایت و همکاری اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی آذربایجان شرقی، شورای توسعه فرهنگ قرآنی، مؤسسه قرآن و عترت اسراء فاطمی، مرکز توسعه فناوری اطلاعات و رسانه‌های دیجیتال، استانداری آذربایجان شرقی و معاونت قرآن و عترت برگزار شد .
انتهای پیام/ز
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.