سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

اقتصادمقاومتی نیازمند توسعه زیر ساخت‌ها

کارشناس اقتصادی لزوم برنامه ریزی دقیق و به روز کردن زیر ساخت های صنعتی را برای اجرای اقتصاد مقاومتی ضروری دانست.

فرشید سیم‌بر کارشناس اقتصادی در گفتگو با خبرنگار اقتصادی باشگاه خبرنگاران جوان، در خصوص اقتصاد مقاومتی گفت: چنانچه بخواهیم از یک اقتصاد منفعل و وابسته به یک اقتصاد فعال و پویا دست یابیم باید در ابتدا درباره اقتصاد کنونی کشور به شناخت کافی برسیم.

وی افزود: اقتصاد فعلی ما در حالت رکود است بانضمام اینکه صنایع ما زیر ساخت ها و ماشین الات به روز ندارند، از طرفی هم میزان واقعی واردات به دلیل قاچاق کالا و نبودگمرک و گلوگاه های تحت نظارت کافی در بنادر و مناطق مرزی نامشخص است بنابراین با شرایط کنونی امکان بروز فعالیتهای تولیدی و سازنده دربخش های کشاورزی ، تولیدی و صنعتی وجود نخواهد داشت.

سیم بر، بر لزوم ایجاد شوک جدی حتی در دوران رکود بر پیکره اقتصاد تاکید کرد و گفت: همواره می‌توان با بهبود شرایط کسب وکار و ایجاد امنیت سرمایه و بالا بردن قدرت خرید مردم با پایین اوردن نرخ تورم همچنین توزیع عادلانه ثروت و درآمد توام  با جلوگیری از فرار سرمایه از کشور این شوک را وارد نمود و با تداوم ان به مروز زمان اقتصاد را به حالت فعال درآورد.

این کارشناس اقتصادی در ادامه گفت: باید با برنامه ریزی دراز مدت و با توجه به افزایش جمعیت و تشخیص دقیق نیازها و الویت بندی انها بدون انکه توقعات کاذب در جامعه بوجود اید تغییرات سازنده ای را ایجاد کرد. اولا کارگرها متخصص و منضبط شوند و به بهره وری لازم برسند ، ثانیا مدیران فنی تر و لایق تر شوند و ثالثا بهبود شرایط معیشتی مردم صورت بگیرند و اقتصاد ما بتواند در دید وسیع تر به سمت پیشرفت گام بردارد .

این کارشناس اقتصادی برنامه ریزی دقیق و دامنه دار رابرای جلوگیری از داشتن مازاد تولید و یا ایجاد و شناسایی بازار برای صادرات ان لازم دانست و افزود: با بهبود روابط اقتصادی درجهان و همچنین پرداخت سوبسید به صادرکنندگان و مشاوره دادن جهت شناسایی بهتر بازار مصرف میتوانیم حجم وسیعی از صادرات به خارج از کشور داشته باشیم و وابستگی مان را نسبت به معادن اعم از گاز و نفت و مس سنگ اهن و غیره کم کنیم تا بتوانیم به اقتصادی دست پیدا کنیم که از ضربه پذیری در برابر نوسانات بازار جهانی و نظام سرمایه داری تا حد زیادی در امان باشد.

انتهای پیام/ 
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.