سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

سایه فاجعه روی خزر!

فاضلاب‌های انسانی، صنعتی و عفونی وارد دریای خزر می‌شود

نماینده مردم رشت در مجلس شورای اسلامی گفت: فاضلاب‌های انسانی و صنعتی خطرناک 23 بیمارستان گیلان روزانه وارد رودخانه شده که در نهایت وارد تالاب‌ها و دریای خزر می‌شود.

به گزارش خبرنگار گروه اجتماعی باشگاه خبرنگاران جوان، جغفرزاده ایمن آبادی در خصوص ورود فاضلاب های استان گیلان به دریای خزر اظهار داشت: این استان دارای 34 بیمارستان است که حدود سی‌ونیم تن پسماند عفونی تولید می‌کنند که برخی از این بیمارستان‌ها دارای سیستم امحا بوده و در مجموع 40 درصد از طریق دو امحا کننده پسماند مدیریت می‌شود و مابقی به وسیله شهرداری جمع‌آوری و در مرکز دفن پسماند و همراه با پسماند عادی دفع می‌شود.

وی در ادامه افزود: از بین 31 بیمارستان فعال در استان گیلان تنها 8 بیمارستان مجهز به سیستم تصفیه فاضلاب هستند و 1700 متر مکعب فاضلاب دیگر مراکز درمانی،که بسیار خطرناک و عفونی هستند روزانه وارد رودخانه‌ها شده که در نهایت وارد تالاب‌ها و دریای خزر می‌شود.

نماینده مردم رشت در مجلس در خصوص فاضلاب‌های انسانی که وارد دریای خزر می‌شود افزود: با توجه به جمعیت 2 میلیون و 300 هزار نفری حدود 82 و نیم درصد فاضلاب انسانی وارد اکوسیستم‌های آبی اعم از رودخانه‌ها، تالاب‌ها و دریای خزر می‌شود و تنها حدود 17.7 درصد وارد سیستم تصفیه فاضلاب می‌شود.

جعفرزاده ایمن‌آبادی در خصوص فاضلاب‌های صنعتی نیز گفت: شهر صنعتی  رشت با بیش از 40 سال قدمت فاقد سیستم تصفیه فاضلاب است و روزانه 24 هزار و 800 متر مکعب فاضلاب صنعتی وارد رودخانه گوهر رود سیستم تصفیه است و مابقی فاضلاب‌ها وارد محیط می‌شود.

وی در پایان تاکید کرد: اگر سازمان حفاظب محیط زیست به کمک استان‌های شمالی به ویژه گیلان نرسد، بزرگترین فاجعه انسانی در این مناطق شکل خواهد گرفت.چراکه هم اکنون مردم مناطق سراوان و حومه  آن دچار بیماری‌های پوستی و سرطانی هستند.

انتهای پیام/
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.