سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

آزادسازی 45 هکتار از اراضی رودخانه‌ها / تخریب 20 رستوران غیر مجاز در کن

مدیر دفتر حفاظت و مهندسی رودخانه‌ای شرکت آب منطقه‌ای تهران گفت: در دولت یازدهم 213 موردتخریب معادل 45.5 هکتار آزادسازی حریم رودخانه‌ها داشته‌ایم.

حسین زنگویی مدیر دفتر حفاظت و مهندسی رودخانه ای شرکت آب منطقه ای تهران در گفتگو با خبرنگار اقتصادی باشگاه خبرنگاران جوان، در خصوص آزاد سازی اراضی رودخانه کن گفت:با هماهنگی های انجام شده با حوزه قضایی و شورای حفظ حقوق بیت المال و دستگاه های اجرایی و سیاسی منطقه طی سه روز اقدام به تخریب سازه های غیر مجاز درحوزه آب ریز رودخانه کن کردیم .

وی در ادامه اظهار داشت: در این مدت بیش از 20 رستوران غیر مجاز تخریب و بیش از 4 هکتار اراضی بستر رودخانه آزاد شده است.

زنگویی در ادامه به بستر و حریم رودخانه اشاره داشت: حریم رودخانه کن 10 متر و اندازه بستر در طول بازه زمانی مختلف تغییر میکند.

مدیر دفتر حفاظت و مهندسی رودخانه ای شرکت آب منطقه ای  تهران درخصوص نظارت جهت پیشگیری ساخت و ساز در حریم رودخانه ها  گفت: پیشگیری در دو زمینه نرم افزاری و سخت افزاری دنبال میشود که در زمینه نرم افزاری نقشه بستر و حریم رودخانه ها  آماده و به تمام دستگاه های متولی صدور پروانه و مجوز اعلام میگردد.

 همچنین تمامی دستگاه های اجرایی ملزم هستند قبل از صدور هر گونه مجوز از آب منطقه ای استعلام کنند.

وی افزود:گروه های بازرسی و نظارت در منطقه حضور دارند و ساخت و سازهای منطقه را نظارت و در صورت لزوم تذکر میدهند که در صورت نبود این دست از نظارت ها تعداد ساخت و ساز های غیر مجاز بیش از این میزان بود.

زنگویی در ادامه به تخریب سازه ها پرداخت و گفت:کل آزاد سای بستر رودخانه ها در دولت یازدهم و در شش ماهه دوم سال 92 تا به حال 213 مورد معادل 45.5 هکتار بوده است.

وی در پایان خاطرنشان کرد: با توجه به اینکه حریم رودخانه های کن، شمیرانات و جاجرود مراکز گردشگری و تفرجگاهی شهروندان به حساب میآید با اجرا شدن طرح های جامع گردشگری از سویی مردم بهره مند میشوند و از سویی انگیزه برای ساخت و ساز کنترل میشود.

انتهای پیام/ 
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.