سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

جریمه چند صد میلیون دلاری بانک فرانسوی به دلیل نقض تحریم ایران

منابع از احتمال پرداخت جریمه چند صد میلیون دلاری به دست یک بانک فرانسوی به دلیل نقض تحریم ایران خبر دادند.

؛ به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان منابع آگاه روز چهارشنبه اعلام کردند بانک فرانسوی «کردیت آگریکول اس ای» در حال نزدیک شدن به توافقی است که بر اساس آن نزدیک به 900 میلیون دلار را بابت پایان دادن به تحقیقات درباره پرونده انتقال غیر قانونی مبالغی پول پرداخت خواهد کرد. این مبالغ پول از طریق آمریکا به افراد و کشورهایی از جمله سودان و ایران منتقل شده است که در فهرست تحریم ها قرار داشته اند.

این منبع آگاه در این باره گفت مذاکرات در حال انجام است و مجموع مبلغ جریمه که چند آژانس آمریکایی در تعیین آن دخیل هستند، ممکن است تغییر کند. یک منبع دیگر نیز ارزیابی های کنونی از مبلغ جریمه را «چند صد میلیون دلار» اعلام کرد و گفت این رقم حتی ممکن است به یک میلیارد دلار نیز برسد.
این منابع آگاه افزودند بر اساس پیش بینی های انجام شده، این بانک که سومین بانک بزرگ وام دهنده در فرانسه شمرده می شود قرار است طی ماه کنونی در خصوص پرداخت این جریمه به توافق برسد.
سخنگوی «کردیت آگریکول» از اظهار نظر در خصوص این موضوع خودداری کرد.
این بانک فرانسوی ماه گذشته اعلام کرد با مقامات آمریکایی در خصوص پرونده تحقیق درباره نقض تحریم ها «وارد مراحل پیشرفته گفتگو» شده است و پیش بینی می شود در فصل پاییز، در این خصوص به توافق نهایی برسد. این بانک مبلغ 350 میلیون یوروی دیگر (برابر 392 میلیون دلار) را نیز برای پرداخت جریمه های احتمالی دیگر در این پرونده کنار گذاشته است.

در مجموع «کردیت آگریکول» مبلغ یک میلیارد و 600 میلیون یورو (برابر با یک میلیارد و790 میلیون دلار)‌ را برای پرونده جریمه های مالی خود تخصیص داده است، اما هنوز مشخص نیست چه مقدار از این مبلغ مربوط به پرونده نقض تحریم ها است.

بنا بر اعلام مقامات آگاه، موضوع این پرونده اقدامات غیر قانونی بانک مذکور در فاصله سال های 2003 تا 2008 است. این منابع آگاه خواستند نامشان فاش نشود، زیرا مذاکرات هنوز در جریان است.

بیش از 10 بانک بین المللی که بیشتر آنها اروپایی هستند، از سال 2009 تا کنون بابت نقض تحریم های آمریکا مجبور به پرداخت جریمه شده اند. مجموع مبلغ این جریمه ها به 14 میلیارد دلار بالغ می شود.

انتهای پیام/

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.