سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

کشتی کانتینربر و اقیانوس پیمای ساخت ایران دل به دریا می زند

مدیرعامل مجتمع کشتی سازی و صنایع فراساحل ایران گفت: کشتی کانتینربر اقیانوس پیمای ایران کاشان پس از پایان موفقیت آمیز آزمایش های موتور و رنگ آمیزی بدنه، تا دو ماه آینده فعالیت خود را در دریا آغاز می کند.

به گزارش گروه وبگردی باشگاه خبرنگاران جوان، حمید رضاییان روز چهارشنبه در جمع خبرنگاران اظهار داشت: آزمایش های کشش و ایمنی موتور این کشتی در مجتمع کشتی سازی و صنایع فراساحل ایران در بندرعباس در حال اجرا است و تا آخر هفته جاری به اتمام می رسد.
وی با بیان اینکه این کشتی سومین کشتی اقیانوس پیما پس از کشتی های ایران اراک و ایران شهرکرد است که در این مجتمع ساخته شده، گفت: این کشتی 187 متر طول ، 30 متر عرض و16 متر ارتفاع دارد.

مدیر عامل مجتمع کشتی سازی و صنایع فراساحل ایران در بندرعباس تصریح کرد: کشتی ایران کاشان ظرفیت حمل دو هزار و 200 کانتینر را دارد و با 9 هزار تن وزن ، 21 گره دریایی سرعت دارد و به سفارش شرکت کشتیرانی جمهوری اسلامی ایران ساخته شده است.

به گفته وی همه مراحل طراحی و ساخت کشتی ایران کاشان به دست متخصصان داخلی و مطابق با استانداردهای بین المللی ساخته شد.

مجتمع کشتی سازی و صنایع فراساحل ایران در37 کیلومتری غرب بندرعباس واقع است.
افزون بر پنج هزار نفر در مجتمع کشتی سازی و صنایع فراساحل ایران که دارای سابقه فعالیت 30 ساله است وبه صورت منطقه ویژه اداره می شود مشغول به کارهستند.

مجتمع کشتی سازی شامل شش زیرمجموعه است که به صورت هلدینگ مرکزی اداره می شود و در زمینه های ساخت انواع کشتی های اقیانوس پیما کوچک، متوسط و بزرگ، سکوهای گازی و نفتی، سازه های عظیم دریایی وانجام تعمیرهای کشتی های داخلی وخارجی، ساخت و تعمیر کشتی های داخلی وخارجی و ساخت و تعمیر سکوهای حفاری نفتی فعالیت می کند.

منبع: ایرنا

انتهای پیام/
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.