سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

جام جهانی والیبال 2015-ژاپن+حاشیه،مصاحبه و جدول رده بندی؛

نخستین برد شاگردان کواچ در جام جهانی/ایران 3- تونس یک

تیم ملی والیبال ایران با برتری 3 بر یک برابر تونس، در جدول گروه B جام جهانی والیبال ژاپن 3 امتیازی شد.

به گزارش گروه ورزشی باشگاه خبرنگاران جوان دیدار تیم‌های والیبال ایران و تونس در جام جهانی والیبال 2015 ساعت 11 امروز در سالن والیبال شهر هاماماتسو ژاپن آغاز شد. 

تیم ایران که روز نخست بازی‌ها سه بر یک مغلوب آرژانتین و خولیو ولاسکو شده بود، با زدن سرویس‌های خوب، دفاع روی تور مقتدرانه و حضور موثر غفور در حملات، با حساب 25 بر 17 تونس را در ست نخست بازی دوم‌‎اش شکست داد.

با آغاز ست دوم تونس بازی بهتری به نمایش گذاشت و تیم ایران برخلاف ست نخست، بازی بدون برنامه‌ای داشت. ضعف همیشگی والیبال ایران در دریافت  اول، این ست نیز بلای جان شاگردان کواچ شد تا در نماینده آفریقا در امتیازات پایانی رفته رفته فاصله‌اش را با ایران زیاد کند و در پایان ست دوم به برتری 25 بر 21 برسد. 

با آغاز ست سوم، شاگردان کواچ بازی را جدی‌تر گرفتند.

 حضور امیر غفور در قطر پاسور و بازی خوب محمد موسوی در دفاع روی تور، کار را برای تونسی‌ها سخت کرد. 

ایران با برتری 8 بر 4 وقت استراحت فنی نخست را به سود خود تمام کرد. در دومین وقت ا ستراحت فنی هم ایران با حساب 16 بر 8 تیم برتر میدان بود. تونسی‌ها که باخت را قبول کرده بوند، در ادامه سعی کردند فاصله امتیازت را کم کنند  اما ایران در پایان این ست و در یک بازی برتر با حساب 25 بر 14 به برتری رسید. 

تیم ایران در ست سوم هم ابتکار عمل را به دست گرفت و موفق شد با حساب 25 بر 21 برابر تونس، نخستین برد خود را در جام جهانی 2015 کسب کند. تیم ایران با این پیروزی 3 امتیازی شد. 

** غفور امتیاز آورترین بازیکن دیدار ایران و تونس 

امیر غفور امتیاز آورترین بازیکن دیدار ایران و تونس  در چارچوب رقابت های جام جهانی والیبال در روز دوم بازیها شد.

وی پشت خط‌ زن تیم ملی والیبال ایران است که با کسب 24 امتیاز، امتیاز آورترین و بهترین بازیکن میدان شناخته شد.

امیر غفور پس از این پیروزی برابر تونس درمورد این مسابقه اظهار داشت: تونس کمی در ست دوم ما را اذیت کرد، اما زمانی که به بازی خوب خود ادامه دادیم دیگر آن ها حرفی برای گفتن نداشتند. هر زمانی که حریفان را دست کم گرفتیم با مشکل مواجه شدیم، اما خدا را شکر امروز پیروز شدیم.

وی درخصوص عملکرد خودش هم در این بازی گفت: انتخاب به عنوان بهترین بازیکن چندان مهم نیست، بلکه مهم این است که تیم ملی والیبال ایران موفق باشد که آن هم خوشبختانه امروز حاصل شد.

غفور با اشاره به بازی فردا مقابل ونزوئلا، خاطرنشان کرد: می خواهیم با یک روحیه خیلی خوب وارد زمین شویم، چراکه پس از آن 4 بازی بسیار سخت در پیش داریم. باید ونزوئلا را شکست دهیم تا هم روحیه مان بالا برود و هم اینکه بعد از آن بتوانیم به خوبی ریکاوری کنیم تا آماده بازی های سخت تر شویم.

** عبادی پور: کم اشتباه بازی کردیم و بردیم

دریافت کننده تیم ملی والیبال ایران گفت: در دیدار برابر تونس بسیار کم اشتباه بازی کردیم و توانستیم به پیروزی برسیم.

میلاد عبادی پور پس از پیروزی 3 بر یک برابر تونس درمورد این مسابقه اظهار داشت: خدا را شکر که بردیم. هر چند که یک ست را به حریف واگذار کردیم و نباید واگذار می کردیم، اما مهم این است که توانستیم پیروز شویم.

وی ادامه داد: تونس هم جزء بهترین تیم های این تورنمنت است و بدون شک هیچ تیمی برای باخت وارد زمین نمی شود. آنها آمده بودند که برابر ایران پیروز شوند و توانستند یک ست را هم به سود خود تمام کنند؛ اما در مجموع ما بهتر بودیم و به پیروزی رسیدیم.

دریافت کننده تیم ملی والیبال ایران خاطرنشان کرد: به غیر از سرویس و دفاع که خیلی خوب بودیم، باید بگویم که ما امروز خیلی کم اشتباه بازی کردیم. تمام بازیکنان تلاش کردند تا بهترین عملکرد را داشته باشند.

عبادی پور درخصوص صحنه ای که با تابلوهای تبلیغاتی برخورد کرد، گفت: خدا را شکر که مصدوم نشدم؛ برای دریافت توپ به خارج از زمین رفتم و پایم با تابلوها برخورد کرد و زمین خوردم.

**معنوی نژاد: تونس بسیار جنگنده بود/بازی با ونزوئلا سخت تر است

دریافت کننده تیم ملی والیبال ایران گفت: تیم تونس بسیار جنگنده بازی کرد و به همین دلیل در برخی لحظات ما را دچار مشکل کرد.

 محمدجواد معنوی نژاد پس از پیروزی 3 بر یک برابر تونس درمورد این بازی اظهار داشت: خدا را شاکر هستم که توانستم نخستین تجربه حضور در جام جهانی را با پیروزی پشت سر بگذارم. اول از همه لطف خدا و بعد هم اعتماد کادر فنی موجب شد تا بتوانم در این مسابقه عملکرد خوبی داشته باشم.

وی ادامه داد: امیدوارم بتوانم در بازی های بعدی بهتر بازی کنم. تونس بسیار جنگنده بود و وقتی عقب می افتاد دست از تلاش برنمی داشت و به همین دلیل بسیار خوشحالم. امروز که توانستیم پیروز شویم قطعاً در تمام پست ها و فاکتورها خوب بودیم.

دریافت کننده تیم ملی والیبال ایران درمورد بازی فردا با ونزوئلا، گفت: ونزوئلا هم تیم سخت کوشی است و امروز با نتیجه 3 بر 2 به آرژانتین باخت. امشب این تیم را آنالیز خواهیم کرد تا بتوانیم بهترین عملکرد را مقابل این تیم داشته باشیم.

 **کواچ: بازهم خوب نبودیم

سرمربی تیم ملی والیبال ایران گفت: در بازی امروز برابر تونس هم نتوانستیم خوب بازی کنیم.

اسلوبودان کواچ، سرمربی تیم ملی والیبال ایران پس از این پیروزی  برابر تونس در نشست خبری حاضر شد و اظهار داشت: باز هم خوب بازی نکردیم. امیدوارم از فردا بهتر بازی کنیم چون اگر به همین روال ادامه پیدا کند، عاقبت خوبی نخواهیم داشت. باید با اعتماد به نفس بیشتر و از دیروز و امروز بهتر بازی کنیم.

** معروف: با اعتماد به نفس بازی کردیم

کاپیتان تیم ملی والیبال ایران گفت: در بازی امروز برابر تونس با اعتماد به نفس بازی کردیم و پیروز شدیم.

سعید معروف، کاپیتان تیم ملی والیبال ایران نیز در ادامه نشست خبری عنوان کرد: بازی امروز خوب بود، اما توان والیبال ایران بالاتر است. به این پیروزی نیاز داشتیم و توانستیم به آن دست پیدا کنیم. باید در مسابقات بعدی هم پیروز شویم.

وی ادامه داد:بازی امروز با دیروز قابل مقایسه نیست. هر بازی ویژگی خاص خود را دارد. تیم ما همیشه در اولین بازی رقابت‌های حساس با مشکل روبرو می‌شود، اما در بازی امروز، با اعتماد به نفس بیشتری وارد میدان شدیم و راحت‌تر بودیم.

** تیم تونس

*فتحی: به دنبال یادگیری از تیم های خوب جهان هستیم

سرمربی تیم ملی والیبال تونس گفت: هدف ما در ژاپن تنها شرکت در این مسابقات نیست، بلکه هدف آموختن والیبال از سایر تیم‌ها است.

 فتحی المکورسرمربی تیم ملی والیبال تونس پس از  قبول شکست برابر ایران  اظهار داشت: به ایران تبریک می‌گویم. ما باید برابر ایران، لهستان و روسیه که همگی از بهترین تیم های والیبال دنیا هستند، بازی کنیم که برایمان کمی دشوار است. تمام توان خود را به کار می‌گیریم تا خوب بازی کنیم.

وی ادامه داد: در مقایسه با دیروز، عملکرد امروز ما بهتر بود و صادقانه هر چه در چنته داشتیم، رو کردیم، اما هدف ما در ژاپن تنها شرکت در این مسابقات نیست، بلکه هدف آموختن والیبال از سایر تیم‌ها است. در بازی امروز ست دوم را بردیم و در ست چهارم 25 بر 20 مغلوب شدیم. فکر می کنم بد کار نکردیم. در بازی های آینده بیشتر تلاش خواهیم کرد تا بهتر شویم.

سرمربی تیم ملی والیبال تونس عنوان کرد: باید در 14 روز 11 بازی انجام دهیم که اصلاً به این وضعیت عادت نداریم. در مقایسه با سایر تیم ها که 14 بازیکن به این مسابقات آورده اند، تیم ما 12 نفره است. بنابراین تغییر ترکیب تیم برایمان کمی دشوار است. پیروزی هدف اولیه ما نیست. ما قصد داریم تا می توانیم از این مسابقات بیاموزیم و روز به روز، بازی به بازی بهتر شویم.

*گارسی: در دریافت و دفاع خوب بودیم

کاپیتان تیم ملی والیبال تونس گفت: در بازی برابر ایران در بخش دفاع و دریافت عملکرد خوبی داشتیم.

 مارون گارسی، کاپیتان تیم ملی والیبال تونس در ادامه این نشست  گفت: بازی امروز برابر ایران بهتر از بازی دیروز ما مقابل لهستان بود. هدف ما این است که در هر بازی پیشرفتی تدریجی کسب کنیم. امروز در دریافت‌ و دفاع بهتر کار کردیم.

تیم ملی والیبال تونس فردا در سومین مسابقه خود به مصاف روسیه خواهد رفت.

*مروان القارسي : در دریافت و دفاع خوب بودیم

کاپیتان تیم ملی والیبال تونس گفت: در بازی برابر ایران در بخش دفاع و دریافت عملکرد خوبی داشتیم.

مروان القارسي کاپیتان تیم ملی والیبال تونس اظهار داشت: بازی امروز برابر ایران بهتر از بازی دیروزمان مقابل لهستان بود. هدف ما این است که در هر بازی پیشرفتی تدریجی کسب کنیم. امروز در دریافت‌ و دفاع بهتر کار کردیم.

**پیروزی ایران در روز آفتابی هاماماتسو (حاشیه ها)؛

با توجه به اینکه این مسابقه دومین بازی امروز در سالن هاماماتسو آرنا بود تماشاگران بیشتری نسبت به بازی روز گذشته به سالن آمده بودند.

یکی از هواداران قدیمی والیبال ایران در ژاپن هم مثل همیشه خود را از توکیو به شهر هاماماتسو رساند تا با در دست داشتن پرچم ایران، حامی ملی پوشان باشد. وی هر زمانی که تیم ملی والیبال ایران در کشور ژاپن بازی دارد خود را به سالن می رساند و از تیم کشورمان حمایت می کند.

با وجود اینکه در چند روز اخیر بارش باران در شهر هاماماتسو قطع نمی شود و شب گذشته هم باد و باران شدیدی بود، اما از صبح امروز هوا کاملاً آفتابی شده است.

شهرام محمودی که در بازی روز گذشته از ناحیه کمر احساس درد می کرد و امروز مصدومیت وی تشدید شده بود، از روی نیمکت بازی را تماشا می کرد.

گوینده سالن در بازی امروز بارها از تماشاگران خواست که تونس را هم حمایت کنند، اما با توجه به اینکه تیم ایران بهتر بازی می کرد، اغلب تماشاگران حامی تیم ایران بودند.

با وجود اینکه در ست دوم تیم ایران با نتیجه 25 بر 21 بازنده شد، اما بازهم تماشاگران تیم ایران را تشویق کردند و از بازیکنان خواستند که ناامید نشده و با جنگندگی به بازی خود ادامه دهند.

برای ست سوم بازیکنان ایران با انگیزه بالایی وارد زمین شدند و از همان ابتدا با سرویس های خوب و دفاع های کم نقص حریف را مغلوب کنند. جواد معنوی نژاد امروز برای ایران به میدان رفت تا نخستین حضور در بازی های جام جهانی را تجربه کند.

در امتیاز اول ست چهارم میلاد عبادی پور برای دریافت توپ تونسی ها به محوطه خارج از زمین رفت که با برخورد با تابلوهای تبلیغاتی روی زمین افتاد.

برخورد وی با تابلوها به نحوی بود که به نظر می رسید به شدت مصدوم شده است، اما پس از حدود یک دقیقه وی به زمین بازگشت و در ترکیب قرار گرفت و به شدت از سوی تماشاگران و بازیکنان هر دو تیم تشویق شد.

**ایران و آرژانتین نظاره گر دیدار روسیه و لهستان

کادر فنی و بازیکنان تیم ملی والیبال ایران و آرژانتی دیدار تیم های لهستان و روسیه را از نزدیک تماشا می کنند.

بنابراین گزارش کواچ به همراه سایر اعضای کادر فنی و بازیکنان تیم ملی والیبال ایران بعد از بازی مقابل تونس در سالن ماندند تا دیدار تیم های لهستان و روسیه که حریفان ایران در ادامه مسابقات مرحله نخست محسوب می شوند را از نزدیک تماشا کنند.

این در حالی است که نوید مشجری، رضا تندروان و رحمان محمدی راد ماموریت دارند تا تمام مسابقاتی که در سالن هاماماتسو آرنا برگزار می شود را آنالیز و تحلیل کنند.

خولیو ولاسکو هم به همراه بازیکنان و اعضای کادر فنی تیم ملی والیبال آرژانتین هم در سالن مسابقه حضور دارند تا این جدال حساس را از نزدیک تماشا کنند.

** اظهار نظر کارشناسی؛

*  ایران می‌تواند کابوس تیم‌های دیگر باشد

دنیل کاستینی‌ سرمربی تیم ملی والیبال پروجا نیمکت قوی تیم‌ها را شانس بزرگشان در جام جهانی ژاپن می‌داند.

به گزارش خبرنگار حوزه دنیای ورزش گروه ورزشی باشگاه خبرنگاران جوان ، به نقل از voleybolexta.com دنیل کاستینی سرمربی مشهور  آرژانتینی تیم پروجا در خصوص رقابت‌های جام جهانی 2015 - ژاپن گفت: به نظر من تیم‌های بسیار خوبی در این تورنمت ظاهر شده‌اند.

وی در ادامه اظهار داشت: اگر بخواهیم بخت‌های نخست این جام را بر‌شماریم باید چهار تیم اول فدراسیون جهانی از لحاظ رنکینگ‌ پرداخت که شامل تیم‌های ایتالیا، روسیه، آمریکا، لهستان است را نام برد. اما در این میان نباید از دو تیم ایران و آرژانتین که در مواقعی برای تیم‌ها هراس انگیز ظاهر می‌شوند غافل شد.

کاستینی افزود:در این بازی ها برد با تیمی است که از نیمکت ذخیره‌ای مطمئنی‌ برخوردار باشد.

** آندره آناستازی: ایران یکی از بخت‌های قهرمانی است!

آندره آناستازی یکی از بهترین مربیان جهان در تحلیل خود از جام جهانی ژاپن بعنوان سخت‌ترین تورنمنت والیبال یاد کرد و ایران را یکی از بخت‌های این رقابت‌ها دانست.

بنابراین گزارش و به نقل از world f volley : آندره آنا ستاری سرمربی فعلی لوتوس لهستان  که پیش از این مسابقه  درخشانی در عرصه مربیگری و بازیکنی داشته است به تحلیل بازی‌های جام جهانی 2015 ژاپن پرداخت.

 وی در این خصوص گفت: اگر بخواهیم به مقایسه جام جهانی با سایر تورنمت‌ها بپردازیم هیچ وقت نمی‌توانیم به میزان برابر دست یابیم دراین رقابت‌ها 11 بازی در 15 بازی انجام می‌شود و هر کدام (هر بازی) از اهمیت بالایی برخوردار است.

 به نظر روحیه تیم از همه چیز در این تورنمت‌ مهمتر‌است و فاکتور بعدی آمادگی فیزیکی تیم است و عنصر بعدی ذخیره‌ها و جایگزینان تیم است تیمی که نیمکت ذخیره غنی داشته باشد امتیاز بالاتر نسبت به سایر تیم‌ها دارد و در واقع مانند جنگ است که ضربات مداوم، اسلحه‌ای قوی تلقی می‌شود.

 به نظر من در این تورنمنت‌ تیم‌های لهستان، روسیه، ایتالیا، ایران و آمریکا بیشترین شانس را دارند و می‌توانم آنها را جزو 5 تیم پایانی این تورنمنت بنامم.

اما در این میان نمی‌توان از آرژانتین با سرمربی به نام خولیو ولاسکو‌ و تیم کانادا با مربیگری کلین هوگ غافل شد.

**جدول رده بندی جام جهانی والیبال 2015 - ژاپن بعد از بازی ایران و تونس؛




**در بازی فردا:

تیم ملی والیبال ایران فردا، پنج شنبه، 19 شهریور ماه در سومین مسابقه خود در رقابت های جام جهانی 2015 از ساعت 7:40 به وقت تهران به مصاف ونزوئلا خواهد رفت.

بنابراین گزارش  روز دوم جام جهانی والیبال ژاپن  ساعت 7:30 صبح امروز به وقت تهران با دیدار تیم های آرژانتین و ونزوئلا در هاماماتسو  آغاز شد.

در این جدال نزدیک که هر دو تیم تا ست آخر برای پیروزی تلاش می کردند شاگردان ولاسکو موفق شدند با نتیجه 3 بر 2 و با امتیاز های 32 -30، 15 – 25، 26 – 24، 13 – 25 و 10– 15حریف خود را از پیش رو بردارند تا دومین مسابقه خود را هم با پیروزی پشت سر بگذارند.

به این ترتیب ونزوئلا هم که روز گذشته مغلوب روسیه شده بود، امروز دومین شکست خود را هم متحمل شد و فردا در سومین مسابقه خود باید برابر ایران قرار بگیرد.

سیزدهمین دوره مسابقات جام جهانی والیبال از هفدهم شهریور لغایت اول مهر ماه سالجاری با حضور دوازده کشور در ژاپن برگزار می شود .

با مشخص شدن رده بندی نهایی این پیکارها؛ دو تیم برتر آن نیز بلیت ورودی المپیک ریو 2016 را دریافت می کنند.

انتهای پیام/


تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۴
در انتظار بررسی: ۰
ناشناس
۱۶:۵۰ ۱۸ شهريور ۱۳۹۴
متاسفانه بازی رو ندیدم ولی خییییییلی خوشحال شدم از بردمون بچه خسته نباشین
مسعود
۱۴:۲۱ ۱۸ شهريور ۱۳۹۴
بنظر میرسد تیم ونزوئلا انرژی خود را تا پایان بازی نتواند حفظ کند، یا بقول ما زودتر از قهرمانان ما خسته خواهد شد. و امیدوار یم که بازیکنان ما با حفظ خود از آسیب دیدگی! و اشتباهات کمتر پیروز میدان باشند...زیرا که ما به این برد روحآ و جسمآ نیاز داریم..انشاءاله
پرن
۱۳:۲۰ ۱۸ شهريور ۱۳۹۴
بازی باحالی بود
حجت
۱۳:۰۶ ۱۸ شهريور ۱۳۹۴
امیدوارم این برد ها ادامه داشته باشه