سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

روزنامه صهیونیستی هاآرتص نوشت:

پشتیبانی حزب دموکرات از توافق هسته ای، پیروزی اوباما و شکست آیپک

به نوشته هاآرتص، نتیجه استفاده حزب جمهوری‌خواه از توافق هسته‌ای ایران به عنوان موضوعی انتخاباتی، به رفتار تهران در ماه‌های آتی بستگی دارد.

به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان؛ روزنامه صهیونیستی هاآرتص در مقاله ای نوشت: «باراک اوباما» رئیس جمهور آمریکا روز سه‌شنبه، در حالی توافق هسته ای با ایران را یک پیروزی سیاسی تعیین کننده خواند که همچنان سرنوشت استفاده او از حق وتو مشخص نیست.

با پیوستن 4 سناتور دموکرات دیگر به جمع سناتورهای حامی توافق هسته ای ایران، تعداد آنها به 42 رسید.

آخرین سنگر دموکرات ها سناتورهایی چون «ریچارد بلومنتال» از ایالت کنتیکت، «ران وایدن» از ایالت اورگن، «گری پیترز» از ایالت میشیگان و «ماریا کانتول» از ایالت واشینگتن بودند که برای اعلام تصمیم نهایی خود مشتاق نبودند. این افراد از یک سو تحت فشار کاخ سفید و دموکرات های طرفدار اوباما و از سوی دیگر تحت فشار لابی طرفداران رژیم صهیونیستی (آیپک) بودند که  اتفاق آرای تزلزل ناپذیر جمهوری‌خواهان را نیز در برابر خود می دیدند. آنها در نهایت تصمیم گرفتند به جمع موافقان توافق هسته ای ایران بپیوندند.

آیپک و تشکلهای صهیونیستی که از آن حمایت می‌کنند، به وضوح شکست خورده‌اند. این شکست را می توان از همراه کردن تنها 4 سناتور از جمع 46 سناتور دموکرات برای مخالفت با توافق نامه هسته ای مشاهده کرد.

این موضوع، تهدیدی برای موجودیت رژیم صهیونیستی و همچنین نفوذ آیپک بر دو حزب بزرگ جمهوری‌خواه و دموکرات خواهد بود.

در وضعی که جمهوری‌خواهان نیازی به حمایت و جایگاه کنونی آیپک ندارند و دموکرات ها هم فعالیتی جز صرف میلیون ها دلار برای تبلیغات انجام نداده اند، این پرسش تداعی می‌شود که آیا وجود آیپک ضروری است؟




انتهای پیام/
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
منوچهر
۱۰:۴۱ ۱۸ شهريور ۱۳۹۴
نمایشهای روزانه