سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

ادعای ژنرال سعودی: نتانیاهو مردی قدرتمند و منطقی است!

یک ژنرال سعودی نزدیک به ملک سلمان مدعی شد ایران به دنبال بازگرداندن امپراتوری گذشته خود است.

به گزارش گروه بین الملل باشگاه خبرنگاران جوان، انور عشقی، از ژنرال های سعودی نزدیک به ملک سلمان، پادشاه عربستان در گفتگوی اختصاصی با شبکه صهیونیستی "i24 news" مدعی شد ایران با دخالت در منطقه به دنبال بازگرداندن امپراتوری سابق خود است.

این مسئول سعودی گفت: ایران تلاش دارد عظمت سابق خود را با انجام رزمایش هایی که با هدف بی ثبات کردن منطقه انجام می شود، بازگرداند. این چیزی است که امروز در کشور همسایه، عراق انجام شده و ما نتیجه آن را می بینیم.

انور عشقی، ژنرال سابق سعودی که از نزدیک ترین مشاوران ملک سلمان به شمار می رود در ادامه مدعی شد: ایران به بازگرداندن امپراطوری پارسی سابق از مسیر گسترش نفوذ خود در سوریه و عراق گرفته تا دریای مدیترانه فکر می کند؛ مسأله ای که آرزویی بیش نیست.
وی همچنین اعلام کرد راهکارهایی که ایرانی ها برای تحقق این اهداف پیگیری می کنند، بی ثبات کردن منطقه است. انور عشقی همچنین درباره طرح صلح سال 2002 که عربستان آن را مطرح کرده بود گفت: طرح صلح عربی با شکست مواجه شد؛ چرا که هیچ راهکاری برای اجرای آن ارائه نشد. وی تصریح کرد: ما نیازمند بنیامین نتانیاهو هستیم، چرا که وی مردی قدرتمند و منطقی است. ما به او نیازمندیم تا با پیشنهاد صلح موافقت کند.

انتهای پیام/

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۲
در انتظار بررسی: ۰
پارسافر
۰۳:۰۲ ۱۸ شهريور ۱۳۹۴
شما هم اگه شهامت دارید فقط نصف روزی رزمایش برگزار کنین.
ناشناس
۱۶:۲۰ ۱۷ شهريور ۱۳۹۴
عشقی جان عشقی وبی منطق حرف نزن نتانیاهو اودولتش اگر شما به عرض هم برید شما رو پیروی وحمایت نمی کنند واز پضت به شما خنجر می زنن خوبه که قرآن به زبان عربی عربستان هست یعنی تو اصلا این کتاب رو نخوندی وبا خصوصیات بنی اسراییل آشنا نیستی واقعا برات متاسفم .