سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

قزوین؛

فعالیت ۴۱ کلینیک گیاه پزشکی در استان قزوین

رئیس سازمان نظام مهندسی کشاورزی و منابع طبیعی استان قزوین گفت: با فعالیت ۴۱ کلینیک گیاه پزشکی در استان و ارائه خدمات کارشناسی زمینه کاهش مصرف سم و بهبود تولیدات کشاورزی فراهم شده است.

به گزارش گروه استانهای باشگاه خبرنگاران جوان از قزوین ؛ حمیدرضا نوری نیا افزود :  استفاده از کود مناسب، زمان و نحوه آبیاری صحیح در دفع علف های هرز و پیشگیری از شیوع بسیاری از بیماریهااز جمله برنامه های  لین کلینیک ها است .

وی افزود: شناسایی و ترویج پایه های مناسب منطقه و مقاوم به آفات و بیماریها، شناسایی بهترین زمان مبارزه با آفات و بیماریها و  معرفی و ترویج روشهای صحیح زراعی و باغی در تمام مراحل کاشت، داشت، برداشت و نگهداری محصولات انباری از دیگر خدمات این کلینیک هاست.

وی یادآورشد: راه اندازی کلینیک های گیاه پزشکی در ایجاد اشتغال فارغ التحصیلان رشته گیاه پزشکی در کشور هم نقش موثری داشته است.

رئیس سازمان نظام مهندسی کشاورزی و منابع طبیعی استان قزوین  اظهارداشت: در حال حاضر سه هزار و ۲۲۰ نفرعضو نظام مهندسی کشاورزی و منابع طبیعی استان هستند.

نوری نیا افزود: از مجموع اعضاء نظام مهندسی کشاورزی تعداد دو هزار و ۹۴۷ کارشناس هستند و زمینه خدمات رسانی به گروه های هدف را فراهم کرده اند.

وی تصریح کرد: در مجموع ۲۰ رشته و گرایش تخصصی کشاورزی در سازمان نظام مهندسی کشاورزی و منابع طبیعی استان عضویت دارند. انتهای پیام /س

 
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
ارزو
۱۲:۳۶ ۲۶ شهريور ۱۳۹۴
بامدرك گياه پزشكي ميشه مجوز داروخانه گياهي رو گرفت و داروخانه گياهي تأسيس كرد