سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

شمس: دستکاری زمان تست‌گیری‌های روئینگ‌ کذب است

مربی تیم ملی روئینگ‌ فدراسیون قایقرانی گفت: همه تست‌‌گیری‌‌ها توسط داوران قایقرانان روئینگ صورت نگرفته است.

به گزارش خبرنگار حوزه پایه و‌آبی گروه ورزشی باشگاه خبرنگاران جوان، در شرایطی که تا حضور پاروزنان‌ در مسابقات آسیایی زمان اندکی فرصت باقی است در مصاحبه با یکی از پاروزنان قایقرانی رشته روئینگ‌ متوجه دلخوری او از مربی و سرمربی‌اش شدم و علت را جویا شدم.

 یکی از ناراحتی‌های این پاروزن‌ تغییر و دست کاری زمان او توسط مربی روئینگ‌ بود که در مصاحبه با او و سرمربی تیم ملی روئینگ‌ متوجه شدیم که این مسئله کذب است و در واقعیت جایگاهی ندارد زیرا تست‌گیری‌ با داورانی‌ که خود فدراسیون فرستاده صورت گرفته است و این داور بین‌المللی هم بدون هیچ شناختی از ورزشکاران یا تغییرات اشتباهی این زمان‌ها را یادداشت‌ کرده است.

از طرفی این پاروزن‌ با وزن بدنی زیاد که داشته نتوانسته‌ در مسابقات زیر 23 سال جهان حضور پیدا کند باید وزن بدنی خود را کاهش می‌داده که با توجه به گوشزدهای‌ مربی‌اش کیهان شمس و سرمربی تیم ملی‌ ( محمد علی قرائت) نتوانسته  وزن خود را متعادل کند.

 همچنین زمان تست گیری‌ با توجه به وزن بدنی‌اش نه در گروه سبک وزن می‌توانست بماند و  نه تا تیمش‌ از ورزشکاران سنگین وزن کمتر بود. در این خصوص با کیهان شمس مربی تیم ملی روئینگ‌ مصاحبه‌ انجام دادیم:

 همیشه از ورزشکارانم حمایت کرده‌ام/هیچ‌گونه‌ حق خوری در کار نبوده است

 مربی تیم ملی روئینگ‌ فدراسیون قایقرانی گفت: همیشه از ورزشکارانم حمایت کرده‌ام و امیدوارم حق به حقدار برسند زیرا هیچ حق خوری در کار نبوده است.

کیهان شمس در گفتگو با خبرنگار حوزه پایه و آبی گروه ورزشی باشگاه خبرنگاران با توجه به اظهاراتی که چند روز گذشته یکی از ورزشکاران روئینگ در خصوص دستکاری زمان تست‌های پارو زنان گفته بود اظهار کرد: هر دستوری که فدراسیون بدهد ما تابع آن خواهیم بود اما در مورد دستکاری زمان  پاروزنان‌ باید بگویم که این کذب است و هیچ تستی به شخصه گرفته نشده که بخواهیم آن را تغییر بدهیم، از سویی داور بین‌المللی فدراسیون برای زمان تست‌گیری‌ها هنگام تست‌ها حضور داشتند و شاهد این مطلب هستند.

وی افزود: امیر آقازاده یکی از پاروزنان‌ المپیکی محسوب می‌شود که به تیم ملی سرمربی قرائت پیوست اما برای ماده سبک وزن، وزن بالایی داشت به همین منظور بارها این مسئله را به او گوشزد کرده بودیم که باید وزن بدنی‌اش را پایین نگه دارد اما متاسفانه گوش نداده بود.

 شمس در ادامه تصریح کرد: وزن او 77 کیلو و نیم بود و وزن حمزه نتایج 72 و نیم بود که در مقایسه حمزه نتاج‌ وزن کمتری برای حضور در ماده سبک وزن  دارد از طرفی  تایمی که حمزه نتاج در تست گیری‌ها زد 7 دقیقه و 43 ثانیه بود اما تایم آقا زاده 7 دقیقه و 40 ثانیه بود.

 وی تاکید کرد: اگر آقا زاده را به تیم سنگین وزن ها می‌فرستادیم صابر نادری زمانش 10 ثانیه پایین‌تر از او بود بنابر این او در ارنج نبود و یا باید وزن خود را کم می‌کرد یا خارج از ارنج و در اردوی تیم ملی باقی می‌ماند .

مربی تیم ملی روئینگ در ادامه بیان کرد: بنابر این وقتی ورزشکار به فکر خودش نیست کاری از دست ما ساخته نیست اما با این حالت ما او را حمایت کردیم تا در اردوی تیم ملی بماند.

وی در خصوص داور فدراسیون که در تست گیری‌ها حضور داشته است  خاطر نشان کرد: اسما نیکور‌ از داوران برجسته‌ فدراسیون هستند که در مسابقات آسیایی و جهانی حضور داشتند و جزو داوران بین المللی  محسوب می‌شود اما با  این صحبت‌ها او هم زیر سوال برده شده است ولی در هر صورت ما مطیع فدراسیون خواهیم بود.

 شمس در خصوص حضور آقا زاده در قایق دو نفره با سیاوش سعیدی در مسابقات تصریح کرد: سیاوش سعیدی وزنش متعادل بود ولی آقا زاده حداقل 80 کیلو وزن دارد و ما متوجه شدیم که اگر کنار سعیدی در قایق دو نفره برای مسابقات حضور پیدا کند، در حق سعیدی اجحاف‌ خواهد شد اما امیدوارم که حق به حقدار برسد زیرا ما هیچ گونه حق خوری نکرده‌ایم.

 وی در خصوص وضعیت امکانات تاکید کرد: فدراسیون تمام تلاش خود را برای هر چه بهتر برگزار شدن اردو کرده است و از همه لحاظ امکانات کافی در اختیار‌ داریم.

وی در خصوص قایق‌های که هم اکنون با آنها تمرین می‌کنند خاطر نشان کرد: با قایق‌های زنیته‌ و ودی ساخت کشور چین کار می‌:نیم اما درصدد هستیم تا بهترین قایق‌ها را وارد کشور شود و در اختیار قایقرانان قرار بگیرد که فدراسیون هم با وجود بودجه کم بهترین قایق‌ها را در اختیارمان قرار داده است.

انتهای پیام/
برچسب ها: روئینگ ، بازیکنان ، تیم
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.