سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

ادعای ترامپ: توافق ایران، فاجعه بار، ناشیانه و یک طرفه است!

نامزد انتخابات ریاست جمهوری آمریکا با دفاع از وجود تسلیحات هسته‌ای در رژیم صهیونیستی، توافق هسته ای ایران را یک فاجعه و رسوایی برای جهانیان خواند.

به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان ؛ نشریه دیلی کالر با  دونالد ترامپ،  نامزد انتخابات ریاست جمهوری  آمریکا، مصاحبه ای انجام داده است که متن آن بدین شرح است:

سوال: شما هیلاری کلینتون را بدترین وزیر امور خارجه تاریخ آمریکا خواندید.آیا هیچ وزیر امور خارجه ای وجود دارد که شما از وزیر خارجه خود بخواهید از او سرمشق بگیرد؟

ترامپ: خیر، زیرا دوره فرق کرده است و الان اوضاع خیلی پیچیده شده است.هیچ دوره ای مثل الان نبوده است.هیچوقت خاورمیانه مثل الان نبوده است.کشور ما در موقعیت خیلی بدی قرار دارد. همه از ما نفرت دارند و در عین حال از ما سود می برند.چین پول ما را می گیرد؛ اما به ما احترام نمی گذارد. 

وی افزود: ولادیمیر پوتین را ببینید که در قطب شمال  یا اوکراین چه می کند؛ اما قطب در نظر من مسئله بزرگتری است.کل دنیا از آمریکا نفع می برد اما در ازای آن کاری نمی کند.ما شبیه پلیس دنیا هستیم ولی این کار را خوب انجام نمی دهیم.

وی اضافه کرد: فکر می کنم خوب نباشد که از کسی اسم ببرم؛ اما می توانم با  اطمینان بگویم  اگرچه کری ممکن است به بدی هیلاری باشد؛ زیرا از توافق (ایران) حمایت می‌کند .

ترامپ در ادامه مدعی شد: من این توافق را فاجعه بارترین توافقی می دانم که تاکنون دیده ام. این توافق ناشیانه‌ترین توافقی است که تاکنون دیده ام. این توافق خیلی یکطرفه است ، برای آمریکا یک رسوایی به حساب می آید ، برای بشر یک رسوایی است.

ترامپ در پاسخ به این سوال که در اولین روز ریاست جمهوری خود با توافق ایران چه می کند، گفت : این توافق یک قرارداد امضا شده است  و قرار است امضا و متاسفانه اجرا شود. من بر آن نظارت خواهم کرد. من در این توافق تجسس خواهم کرد؛ چرا که در واکاوی معاملات بد تخصص دارم.

خبرنگار دیلی کالر  پرسید: منظورتان این است که به دنبال تخلف می گردید و اگر ایران هر یک از مفاد توافق را نقض کند، شما توافق را بی اثر خواهید پنداشت؟

ترامپ: دقیقاً همینطور است. ( اگر ایرانی‌ها تخلف کند) من طوری با آنها برخورد خواهم کرد که در باور شما نمی گنجد . 

خبرنگار پرسید: شما درباره گزینه نظامی تا چه حد جدی هستید؟

ترامپ: اگر کسی به من بگوید که این توافق چقدر بد است؟ می گویم که این تو افق از هر جهت  یک فاجعه است و موردی که حتی مردم درباره اش صحبت نکرده اند و آن یک عبارت  درباره حمله است. اگر کسی به آنها حمله کند ، ما از آنها محافظت می کنیم؛ اما اگر اسرائیل به آنها حمله کند ، چه اتفاقی می افتد؟

ترامپ در ادامه از برقراری رابطه با کوبا استقبال کرد و گفت این توافق خوب است.

وی درباره دکترین هسته ای خود در خصوص استفاده از تسلیحات گفت: کاملاً به عنوان آخرین چاره .شما نمی خواهید از سلاح هسته ای استفاده کنید. این یکی از مشکلات بزرگ دنیای امروزی است. این چیزی است که دنیای امروز را از دنیای دیروز متفاوت میکند: قدرت اسلحه و قدرت تسلیحات هسته ای.

خبرنگار: آیا فکر می کنید این که اسرائیل تسلیحات هسته ای دارد ، خوب است یا بد؟

ترامپ: فکر می کنم آنها چاره دیگری ندارند. واقعاً آنها چاره ای ندارند.آنها مجبورند از خودشان محافظت کنند!

انتهای پیام/
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۲
در انتظار بررسی: ۰
منوچهر
۱۳:۲۴ ۱۷ شهريور ۱۳۹۴
عامه مردم جهان امریکاونمایشهای روزانه آنرا رامیبینند
مرتضی
۱۳:۲۳ ۱۷ شهريور ۱۳۹۴
آقای ترامپ یا آقای ترامپت ... بیشتر لاف و ساز بزن !!!!!!! جراتشو نداری ، حرف باد هواست ، بزرگتر از تو بودن غلطی نکردن . به جای لاف جنگ زدن نگاه کن ببین از ترس اسم ایران که به زبون آوردی پوشک ایزی لایفت خیس نشده