سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

مجسمه‌ای در کاخ ورسای مخدوش شد

یک مجسمه عجیب اثر «آنیش کاپور» - هنرمند سرشناس هندی - که در کاخ ورسای فرانسه قرار دارد، برای دومین‌بار با اسپری رنگی مورد حمله قرار گرفت.

به گزارش گروه وبگردی باشگاه خبرنگاران جوان، مجسمه بزرگ و عجیب ساخته «آنیش کاپور» معروف به «کنج کثیف» که یکی از آثار این هنرمند برنده جوایز ترنر و دوسالانه ونیز است، با نوشته شدن شعارهایی به رنگ سفید روی آن، تخریب شد.

پیش از این و در ماه ژوئن امسال نیز افرادی ناشناس به این اثر هنری رنگ پاشیدند که با واکنش «کاپور» روبه‌رو شد و آن را یک فاجعه دانست.

پس از مدتی، آثار این خرابکاری پاک شد؛ اما «آنیش کاپور» این‌بار گفته است که برای تأکید بر «نبودن تحمل در جامعه» اجازه نخواهد داد تا شعارهای نوشته‌شده روی اثرش را پاک کنند.

وی همچنین گفت: اکنون نشانه‌ای از نفرت روی این اثر ثبت شده است و من این آثار را به‌عنوان خاطره‌ای از این تاریخ دردناک حفظ می‌کنم.

«فرانسوا اولاند» رئیس‌جمهور فرانسه نیز این اقدام خرابکارانه را نفرت‌انگیز دانست. نخست‌وزیر این کشور هم از در نظر گرفتن مجازاتی سخت برای خرابکاران خبر داد.

این مجسمه بزرگ آهنی بخشی از پروژه هنری «آنیش کاپور» در کاخ ورسای است و صاحب اثر معتقد است که هرگونه تفسیری می‌توان از آن داشت.

منبع: ایسنا

انتهای پیام/
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.