وی بیان کرد: در مسئله نگرش ادبیات تاریخی ضرورتی ندارد که نویسنده ادبی وارد جزئیات شود و تمامی مسائل و گفتارها را وارد کند بلکه در ادبیات تاریخی در نوشته میتوان از تمثیلها، رمان و همچنین داستان استفاده کرد.
وی ادامه داد: مشکل امروز ادبیات تاریخی این است که متأسفانه اقبال مردم و نویسندگان به آن صورت که شایسته آن است که از ادبیات تاریخی استقبال نمیکنند.
ربانی ابراز داشت: سبک شمردن آموزش تاریخ در مدارس و شیوههای کلیشهای غیر جذاب در آموزشگاهها سبب پایین آمدن رغبت و انگیزه در بین دانش آموزان نسبت به مقوله یادگیری تاریخ و به طبع هیچ رغبتی از بزرگان از خود نشان نمیدهد.
وی تصریح کرد: اولیای امور در کتابهای درسی باید به گونهای آموزش تاریخ را ارائه دهند تا دانش آموزان انگیزهشان دو چندان شود. ما باید نویسندگان را بشناسانیم تا این سرمایههای فکری و ادبی از بین نرود و ذوق و استعدادشان خاموش نشود.
انتهای پیام/