سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

آموزش نادرست ادبیات تاریخی کاهش انگیزه دانش آموزان را در پی دارد

جعفر ربانی نویسنده کتب تاریخی گفت: آموزش غلط در آموزشگاه‌ها سبب انگیزه کم دانش آموزان در فراگیری تاریخ و ادبیات تاریخی است.

جعفر ربانی نویسنده کتب تاریخی در گفتگو با خبرنگار حوزه ادبیات گروه فرهنگی باشگاه خبرنگاران جوان؛ با اشاره به اینکه ادبیات تاریخی شاخه‌ای از تاریخ است، گفت: نویسنده با مطالعه تاریخ و بررسی ابعاد مختلف آن جنبه‌های مردم شناسی و جامعه شناسی را استخراج کرده و کتاب تاریخی را می‌نویسند.

 وی بیان کرد: در مسئله نگرش ادبیات تاریخی ضرورتی ندارد که نویسنده ادبی وارد جزئیات شود و تمامی مسائل و گفتارها را وارد کند بلکه در ادبیات تاریخی در نوشته می‌توان از تمثیل‌ها، رمان و همچنین داستان استفاده کرد.

 وی ادامه داد: مشکل امروز ادبیات تاریخی این است که متأسفانه اقبال مردم و نویسندگان به آن صورت که شایسته آن است  که از ادبیات تاریخی استقبال نمی‌کنند.

 ربانی ابراز داشت: سبک شمردن آموزش  تاریخ در مدارس و شیوه‌های کلیشه‌ای غیر جذاب در آموزشگاه‌ها سبب پایین آمدن رغبت و انگیزه در بین دانش آموزان نسبت به مقوله یادگیری تاریخ و به طبع هیچ رغبتی از بزرگان از خود نشان نمی‌دهد.

 وی تصریح کرد: اولیای امور در کتاب‌های درسی باید به گونه‌ای آموزش تاریخ را ارائه دهند تا دانش آموزان انگیزه‌شان دو چندان شود. ما باید نویسندگان را بشناسانیم تا این سرمایه‌های فکری و ادبی از بین نرود و ذوق و استعدادشان خاموش نشود.

 

انتهای پیام/


تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.