سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

لاریجانی در دیدار با وزیر خارجه چک تاکید کرد

ضرورت تبادل تجارب و انتقال تکنولوژی میان ایران و چک

وزیر امور خارجه جمهوری چک با رئیس مجلس شورای اسلامی دیدار و گفت‌وگو کرد.

به گزارش حوزه مجلس گروه سیاسی باشگاه خبرنگاران جوان؛ لوبومیر زائورالک وزیر امور خارجه جمهوری چک بعدازظهر امروز 15 شهریور 1394 با دکتر لاریجانی رئیس مجلس شورای اسلامی دیدار و گفت‌وگو کرد.
 
لاریجانی در ابتدای این دیدار با ابراز خرسندی از روند رو به رشد ارتباطات دو کشور گفت: فرصت‌های فراوانی برای ارتقای سطح مناسبات فیمابین در بخش‌های مختلف سیاسی، اقتصادی و صنعتی وجود دارد که بایستی در جهت منافع دو کشور بهره گرفت.
 
وی تصریح کرد: توسعه مراودات میان مجالس دو کشور می‌تواند در تسریع و گسترش ارتباطات مفید باشد.
 
در ادامه این دیدار لوبومیر زائورالک وزیر امور خارجه جمهوری چک، ارتباطات مجالس دو کشور را از زمینه‌های اساسی برای توسعه مراودات فیمابین خواند و گفت: رفت و آمدهای سیاسی و پارلمانی میان دو کشور می‌تواند به توسعه مراودات اقتصادی و صنعتی در بخش‌های صنایع و انرژی منجر گردد.
 
لاریجانی در ادامه با ابراز خرسندی از توافق 1+5 با جمهوری اسلامی ایران افزود: لغو تحریم‌ها می‌تواند افق تازه‌ای فراروی مناسبات تجاری و بازرگاین ایران و اتحادیه اروپا به ویژه جمهوری چک فراهم کند.
 
لوبومیر زائورالک در بخش دیگری از سخنان خود بر ضرورت گفت‌وگو و پیدا کردن راه حل سیاسی در سوریه تاکید کرد و افزود: حمله نظامی نمی‌تواند به بحران‌های موجود در منطقه به ویژه در سوریه پایان دهد.   
 
وزیر امور خارجه جمهوری چک در پایان نودمین سالگرد برقراری روابط سیاسی چک و ایران را بستری برای توسعه مراودات فیمابین دانست و خاطرنشان کرد: شرکت‌های بازرگانی چک آمادگی هرگونه همکاری مشترک در بخش‌های صنایع سنگین، دارویی و توسعه خطوط ریلی با شرکت‌های ایرانی را دارند.  
 
انتهای پیام/ 

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.