سایر زبان ها

صفحه نخست

انتخابات

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

ساخت و سازهای بدون مجوز در شمال شهر قزوین متوقف شود

مدیر شهرسازی و معماری اداره‌کل راه و شهرسازی قزوین بر توقف ساخت و سازهای بدون مجوز در شمال شهر قزوین تأکید کرد.

به گزارش گروه وبگردی باشگاه خبرنگاران جوان،«محسن اسماعیلی» با اشاره به مصوبات پنجمین جلسه‌ی کارگروه تخصصی امور زیربنایی و شهرسازی استان که به ریاست «منوچهر حبیبی» معاون عمرانی استاندار و دبیری «حامد مانی‌فر»، مدیرکل راه و شهرسازی برگزار شد، اظهار کرد: یکی از رسالت‌های کارگروه امور زیربنایی و شهرسازی، برنامه‌ریزی برای بهره‌مندی مردم استان از مزایا و مواهب جذاب طبیعی و استفاده از مناطق ییلاقی و ارزشمند پیرامون شهرهاست.

وی افزود: به‌منظور بهره‌مندی شهروندان از مناظر پیرامون شهرها، جلوگیری از ساخت‌وسازهای بی‌رویه و ممانعت از تخریب اراضی اطراف شهر، مقرر شد هر چه سریعتر ساخت و سازهای بدون مجوز در اراضی شمال شهر قزوین متوقف شده و سیر روال بررسی در کارگروه امور زیربنایی و شهرسازی را سپری کنند.

اسماعیلی تصریح کرد: هم‌چنین به‌منظور ایجاد مدیریت یکپارچه و اتخاذ تدابیر زیست‌محیطی بر پارک صنعتی لیا مقرر شد، پارک صنعتی لیا به شهرک صنعتی لیا با کاربری صنعتی با مدیریت شرکت شهرک‌های صنعتی الحاق شود.

مدیر شهرسازی و معماری اداره‌کل راه و شهرسازی قزوین با بیان این‌که با این الحاق مجموع وسعت شهرک به‌صورت یکپارچه به 440 هکتار افزایش یافته است، یادآور شد: تصمیم اتخاذ شده در این خصوص با طرح‌های بالادست از جمله طرح مجموعه شهری قزوین نیز انطباق دارد.

«زرین‌پور» رئیس دبیرخانه‌ی کمیسیون‌های تخصصی اداره‌کل راه و شهرسازی در ادامه با اشاره به گزارش اداره‌کل حفاظت محیط‌زیست در خصوص انتشار گازهای گلخانه‌ای و راه‌های استفاده بهینه از این گازها جهت تولید انرژی خاطرنشان کرد: مقرر شد پس از این اداره‌کل محیط‌زیست به همراه جهاد کشاورزی نحوه‌ی صدور مجوزهای دامداری‌ها با رویکرد تولید انرژی از گازهای گلخانه‌ای و کنترل پراکنش صدور مجوزهای دامی در سطح استان را در دستور کار خود قرار دهند.

دبیرخانه کمیسیون‌های تخصصی اداره‌کل راه و شهرسازی افزود: مصوبات یاد شده، برای تائید نهایی به شورای برنامه‌ریزی و توسعه استان ارسال می‌شود تا پس از آن به مراجع ذیربط ابلاغ شود.

منبع: ایسنا

انتهای پیام/
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.