سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

جوکار: عربستان زیر چتر سیاست‌های آمریکا رفتار می‌کند/ آل سعود باید دست از جنایات در منطقه بردارد

عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی گفت: عربستان زیر چتر سیاسی دولت آمریکا بوده و در راستای تامین منافع آن‌ها گام برمی‌دارد.

"محمدصالح جوکار"در گفتگو با خبرنگار مجلس گروه سیاسی باشگاه خبرنگاران جوان، درباره مواضع ضدایرانی عربستان سعودی گفت: عربستان در طول تاریخ انقلاب اسلامی ایران هیچ‌گاه نقشی مثبت نداشته و زیر چتر  سیاسی دولت آمریکا و در راستای تامین منافع آنها گام برداشته است.

عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی در خصوص اهداف عربستان سعودی در ضدیت با ایران اظهار داشت: امروز دو اردوگاه در منطقه داریم، از یک سو "اردوگاه جبهه مقاومت" که حمایت ازحقوق مردم مظلوم فلسطین و یمن را مدنظر قرار دارد  و از سوی دیگر "اردوگاه جبهه سازش" می‌باشد که هدفش تامین امنیت رژیم صهیونیستی و اهداف پلید آمریکا است.

وی در ادامه گفت: قدرمسلم این است که کشاکش‌های میان این دو اردوگاه در سطح بالاتری صورت می‌گیرد و آمریکایی‌ها هستند که به کشوری چون عربستان سعودی اجازه جنگ نیابتی می‌دهند و به دنبال براندازی جبهه مقاومت هستند.

عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی اظهار داشت: عربستان سعودی با حرکت در راستای تضعیف جبهه مقاومت، رژیم صهیونیستی را مورد حمایت خودش قرار می‌دهد و در برخی از کشورهای منطقه بی‌ثباتی ایجاد کرده است.

وی با بیان اینکه در یکی دو سال اخیر، عربستان سعودی جنگ نیابتی را به نیابت از آمریکا شروع کرده است، تصریح کرد: کشتار و جنایت‌هایی که در منطقه اتفاق افتاده، حاصل سیاست‌های غلط آمریکایی‌ها و اجرای اشتباه رژیم سعودی در منطقه بوده است.

جوکار افزود: عربستان سعودی امروز در راس "جریان سازش" قرار دارد و چون مدیریت و اتاق فکر این جریان  توسط آمریکایی‌ها رقم می‌خورد، می‌خواهند آرامش را از منطقه سلب کنند و مانع از تحقق اهداف ملت‌های مسلمان منطقه شوند.

نماینده یزد و صدوق اظهار داشت: امیدواریم که عربستان سعودی در سایه عقلانیت و تدبیر عمل کند و اجازه دهد که ملت‌های منطقه برای خودشان تصمیم بگیرند و دست از دخالت‌های بیجا و جنایت‌های وحشیانه‌ بردارد چرا که ادامه این روند دردسرهای جدی برای خود عربستان ایجاد خواهد کرد.

جوکار با بیان اینکه دولت آل‌سعود با مواضع وحشیانه‌اش به دنبال اعمال قدرت در منطقه است، خاطر نشان کرد: با این شرایطی که عربستان سعودی در پیش گرفته ما نمی‌توانیم کنار این کشور بشینیم، مگر آنکه عربستان سعودی از مواضعش که تامین منافع رژیم صهیونیستی و آمریکاست، عدول کند و جبهه متحد مسلمانان برای فردایی بهتر در منطقه شکل بگیرد.

انتهای پیام/
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.