سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

تاثیرپذیری «هیپوفیز» از شیوه‌های نمایش ایرانی

در نمایش «هیپوفیز» با توجه به فضای داستان از شیوه‌های اجرایی نمایش ایرانی بهره گرفته شده است.

کوروش نریمانی کارگردان تئاتر در گفتگو با خبرنگار حوزه تئاتر گروه فرهنگی باشگاه خبرنگاران جوان؛ در خصوص داستان نمایش «هیپوفیز» گفت: این نمایش برگرفته از نمایشنامه «دختر یانکی» است و تغییراتی را در جهت تناسب بیشتر آن با ذائقه ایرانی اعمال کردیم و به نوعی برای ارتباط بیشتر مخاطب با آن نمایشنامه دراماتورژی شده است و به علت دگرگونی‌های بسیار نام آن را نیز از «دختر یانکی» به «هیپوفیز» تغییر داده ایم.

وی ادامه داد: این نمایش با نگاهی طنز زندگی دو روزنامه‌نگار نویسنده و بازاریاب را روایت می‌کند که در طول داستان اسیر یک مثلث و حتی مربع عشقی می‌شوند.

نریمانی در خصوص شیوه اجرایی این اثر نمایشی گفت: با توجه به سبک نوشتاری و فضای داستان از روش‌های اجرایی نمایش ایرانی استفاده کردم و این امر در میزانسن و شیوه بازی بازیگران به خوبی مشهود است.

وی در مورد اجرای مجدد این نمایش پس از 2 سال اظهار داشت: نمایش هیپوفیز برای اولین بار اواخر سال 92 درست زمانی که مردم درگیر تهیه تدارک مراسم نوروز بودند روی صحنه رفت و در اوج استقبال اجرای آن پایان گرفت همین مسئله باعث شد تا دوباره آن را با کمی تغییرات اجرا کنیم.

کارگردان نمایش «هتل پلازا» در خصوص تغییرات اعمال شده تصریح کرد: خوشبختانه تغییرات اجباری مثل تعویض بازیگران چون نگار عابدی و هوتن شکیبا به جهت مشغله آنان آسیبی به نمایش وارد نکرد. همچنین متناسب با سالن‌ محل اجرا تغییراتی را نیز در طراحی صحنه ایجاد کرده‌ایم.

وی در پایان گفت: همیشه در خلق یک اثر نمایشی کمدی برای آنکه اسیر سلیقه‌های رایج نشوم سعی کردم با توجه به نظر مخاطبان شیوه‌ای جدید را بیافرینم، امیدوارم «هیپوفیز» بتواند در جذب مخاطب موفق باشد.

گفتنی است؛ نمایش «هیپوفیز» به کارگردانی کوروش نریمانی از 15 شهریور به مدت یک ماه ساعت 20 در تالار شمس (اقدسیه) روی صحنه می‌رود.

انتهای پیام/

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.