به گزارش
گروه وبگردی باشگاه خبرنگاران جوان، در حالی که شبکه های اجتماعی با وجود عذرخواهی نعمت زاده همچنان بر مواضع خود پافشاری کرده و از خرید خودرو، خودداری می کنند،برخی خودروسازان به دنبال شرایط جدیدی برای فروش محصولات خود هستند.
یک روز بعد از عذرخواهی رسمی محمدرضا نعمت زاده وزیر صنعت،معدن و تجارت که از مواضع گذشته خود درباره خرید خودرو داخلی عقب نشینی کرد،به نظرمی رسید که بازار خودرو تحت تاثیر این سخنان قرار بگیرد.حال آنکه گزارش های میدانی از بازار خرید و فروش خودرو حاکی است که با وجود نزدیک شدن به آخرین روزهای دور پایانی مسافرت های تابستانی،بازار خرید و فروش خودرو همچنان راکد است.
یک فروشنده خودرو در خیابان کارگر می گوید:بازار خرید و فروش خودرو از ابتدای تابستان در رکود نسبی بود، اما با مطرح شدن کمپین نخریدن خودرو خرید و فروش خودرو کاملا راکد شد.به طوری که در بنگاه ما که به طور متوسط روزانه 3 الی 5 خودرو معامله می شد،15 روز است که هیچ معامله ای صورت نگرفته است.
او با بیان اینکه رکود در بازار خودرو فقط مربوط به خودروهای داخلی نیست،تصریح کرد:رکود در بازار خودرو،سبب شده تا خرید و فروش خودروهای خارجی هم به سختی صورت بگیرد.
قیمت ها کاهش می یابد
یکی از مهمترین خواسته های کسانی که در شبکه های اجتماعی در گسترش کمپین "نخریدن خودرو" بدان تاکید دارند،کاهش قیمت محصولات داخلی است.اگرچه کیفیت و تنوع محصولات هم از دیگر خواسته های خریداران خودروست اما،آنها می گویند خودروی داخلی به دلیل کیفیت پایین و در مقایسه با انواع مشابه خارجی بسیار گران است و در نتیجه خودروسازان باید قیمت های خود را کاهش دهند.
این درحالی است که خودروسازان هم می گویند به دلیل افزایش قیمت ارز و کاهش توان خرید مواد اولیه،ناچارند که قیمت محصولات خود را متناسب با قیمت ارز و تورم داخلی هماهنگ کنند.
وقتی تقاضایی برای خرید نیست و بازار در رکود کامل است،چاره ای نیست که خودروسازان به شیوه های جدیدی برای فروش محصولاتشان متوسل شوند.اولین روش فروش اقساطی محصولات است.نگاهی به آگهی فروش خودرو در روزنامه ها از یک سو و بازاریاب های فروش خودرو در فروشگاههای بزرگ از سوی دیگر نشان می دهد که خودروسازان شدیدا به تکاپو افتاده اند.
خبر آنلاین، یک فروشنده خودرو در خیابان شهید بهشتی می گوید:قیمت خودروهای خارجی در 15 روز گذشته بین یک تا دو میلیون تومان کاهش یافته است و پیش بینی می شود که خودروهای داخلی نیز به تناسب کاهش قیمت خودروهای خارجی با افت قیمت مواجه شوند.
او به بازار رقابت برای فروش محصولات مونتاژی کره ای،چینی و فرانسوی اشاره کرد و گفت:بیشتر از همه چینی هایی که با خودروسازان ایرانی طرف قرارداد هستند،پیگیرند که قیمت های خود را کاهش دهند.اگر این اتفاق بیفتد دو خودروساز ایران خودرو و سایپا که بیشترین سهم بازار را در اختیار دارند چاره ای جز کاهش قیمت نخواهند داشت.
منبع:صبحانهآنلاین
انتهای پیام/
خون مردم رو به جوش آوردین .
ما خودرو بی کیفیت و گرون نمیخااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااایم.
خرید خودرو صفر ممنوع
برنامه فردا شب سینماهای کشور "قیمت خودرو نصف شد"
***احسنت به این مردم***
حالا که ما کاری از دست مان برنمیاد بالاخره می تونیم نخریم آقا هیچ کس هیچ ماشین صفر ایرانی نخره -- تاکی ماباید پراید وپژو 206 سوار شیم؟؟؟؟؟؟؟؟ماهم دوست داریم ماشین خوب سوارشیم تااز رانندگی باآن لذت ببریم-- پس اگه خودتونو دوست دارید لطفا ماشین ایرانی نخرید!!!!!!
حداقل برای خودمون ارزش قائل بشیم
همه مردم دنیا دارن از بهترین امکانات استفاده میکنن اما ما از امکانات 40 سال پیش.
خرید خودروی صفر داخلی ممنوع
یکی دو میلیون کاهش!!!
باید قیمت خودروها حداقل نصف بشه، نصف پولی که می گیرن اضافیه..
معلوم نیست چه دست هایی پشت پرده است و چه کسانی از این گرونی نفع می برن که حاضر نیستن کاهش بدن...!!!!
حمید جوان هستم از شبکه های اجتماعی از برنامه کمپین نخریدن ماشین صفر تا ارزونی ماشینای بی کیفیت داخلی
حالتون چطوره با شنیدن این خبر؟عالیییییییییییییییییییییییییییی
حال من چطوره با شنیدن ای خبر؟عالییییییییییییییییییییییییییی
حال اونایی که به کمپین خیانت میکنن میرن ماشین میخرن چطوره؟خرابببببببببببببببببببب
به امیدا خدا چاره ای جز ارزون کردن ماشین ندارن دوستان تو رو خدا نخرین و هر جا میتونین اونایی که میخان ماشین بخرن رو متقاعد کنن نخرن تا بعد ارزونی
من فک کنم ریس شرکت لگن ساز پراید ساوجبلاغ زودتر ارزون بکنه
با آرزوی افزایش کیفیت و کاهش قیمت خودرو
این چه وضعیه خودرو رو یه ماه نشده تحویل گرفتیم فرمونش کجه، بعد هیچ کی زیر بارش نمیره ، آخه این انصافه؟
پراید یعنی چی؟پژو چیه؟ این ماشینا مال عهد بوقن
لیاقت ایرانی بهترین ماشین هاست
باید تعرفه صفر بشه تا بتونی بجای اینکه به لگن 20 تومن بدی بهترین ماشین اروپا رو سوار شی
این همه کشته میدیم تو جاده ها،این همه عزیزانمون میمیرن
بخاطر چی؟ بخاطر بی کیفیتی!
بخاطر این که 30 ساله اینا هنوز مونتاژ کارن اولا قطعات کره مونتاژ میکردن الان شده چین!
مسئله صبر و تحمل مردمه وگرنه قضیه سیاسی نیست!
چرا باید هر سال قیمت این لگنا افزایش پیدا کنه با این قیمتا،چرا باید با افزایش قیمت کیفیتشونم کاهش پیدا کنه؟
ایران خودرو و سایپا بزرگترین دلال خودرو هستن.خون ملت و کردن تو شیشه دیگه وقتشه با قدرت مردم روبرو بشن
از زمانی که آقای روحانی اومدن هر روز صب پاشو تا یه چیزی گرون شده
حتی کار کشید به گرون کردن نون(غذای اصلی مردم)که امام خامنه ای مخالفت کردن
ربطی به دولت قبل نداره ما قبل نمیدونستیم با نخریدن میشه شرکتا رو به زونی در آورد حالا روشش اومده دستمون
قيمتها با يك ميليون و دوميليون تومن كاهش باز هم ارزش خريد ندارن خيلي بيشتر از اينها بايد قيمت بياد پايين همانجوري كه يك شبه قيمتها 2 يا 3برابر شد همانجور هم قيمتها بايد بياد پايين ...
نميخريم
آقایان خودرو ساز(مثلا) این راهکارهای فروش اقساطی و یا صادرات و هر راهکاری جز احترام به نظر مردم و افزایش کیفیت محصولات و کاهش قیمت نمیتواند راهکاری مناسب باشه فکر میکنید با این عزم ملی بوجود آمده تا کی میخواین دوام بیارین کاش یه کم فکر میکردین نزارین مردم بیش از این جریحه دار بشن لطفاً در برابر عزت مردم سر تسلم فرود آورید و این تنها راه باقی مانده است . باز هم درود بر عزت ایران و ایرانی
یعنی چی واقعا ؟؟؟
خب اقا جان ایه نیومده که حتما خودرو تولید کنید که...
برید وقت و سرمایه و نیروتون رو سر صدتا کار بهتر و پر سودتر بگذارین
البته این بازار انقدر پر سود و پر بهره هست برا خودشون و اطرافیانشون که...
نخرید درست میشه بخدا
فقط قیمتا واقعی بشه و از حالت کاذب در بیاد و این که کیفیت رو هم فکری به حالش کنن...
ما لگن نمیخریم!!!!!!!!
این همه ماشین لوکس خارجی اجازه ورود بدین بیارن کشور تا سطح کیفی خودروسازهای داخلی با پایین اومدن میزان فروششون بره بالا.لگن داخلی نمیخریم.
هر دینی داری و هر خدایی رو میپرستین نخررررررررررررررررررررررررررید اینارو
با جون عزیزاتون بازی نکنین
کم مردم ما عزادار طمعکاری بعضی از مسولین بی لیاقت و بی کفایت نشدن
نخرییییییییییییییییییید...بزار بشه 100 میلیون... گرونه بشه اصن نخرید
خواهشا نخرین وقتی پارکینگ هاشون دیگه جا نداشت اون موقع زمان جشن ماست. نخرید نخرید نخرید
کیفیت و قیمت مناسب حق ما ایرانیان است
ما گناهی نکرده ایم که اینگونه به ما ظلم میشود آن هم در کشوری اسلامی
مدل جدید سمند همان دناست. اما باید قطعات آن ایرانی، با کیفیت، با گارانتی مشابه خارج، قیمتی برابر با ماشین با امکانات مشابه خارج و صد البته ارزان
مردم اگه بخوان هر چیزی امکان پذیره....
دم همه گرم
مردم دیگه این ماشینارو سوار نمیشن اخه چند دهه قراره ملت سوار این ماشینا بشن
ما تو مملکت اسلامی زندگی میکنیم نه کمونیستی
ماشین فکستنی مثل پراید و پژو به درد مردم شریف افغانستان و مغولستان میخوره
ایرانی شایسته بهتریناست
هنر نزد ایرانیان است و بس
آخرش یکی میاد یه ماشین خوب تولید بکنه
یکیش رئیس شرکت دخانیاته
خخخخخخخخخخخخخ
قدرت انحصاریه
با 1.2میلیون کاهش نمیشه
چطور وقتی گرون میشه10.20میلیون گرون میشه ولی 1،2میلیون ارزون میشه!!!؟؟؟؟
بالاخره ابهت این تورم خودساخته شکست.
اول عذر خواهی وزیر و بعد ان شا الله بروز کیفیت و کاهش قیمت و برداشته شدن انحصار در بازار
به امید پیروزی
چرا ما نباید خودرو دلخواه خود را با قیمت مناسب سوار شویم؟
دنیای امروز یعنی تکنولوژی با قیمت ارزان
یعنی خودروهای روز و استاندارد با مصرف کم و ایمنی و آسایش خاطر
سمت
رئيس هيات مديره
سال تولد
1331
سطح تحصيلات
دكتراي مديريت بازرگاني
تاريخ انتصاب
1393
سوابق
رئيس كميسيون صنايع مجلس
رئيس سازمان گسترش و نوسازي صنايع ايران
placehold.it/350x250
مهدي جمالي
سمت
مديرعامل و عضو موظف هيأت مديره گروه خودروسازي سايپا
سال تولد
1343
سطح تحصيلات
دكتراي مديريت اقتصاد
تاريخ پيوستن به سايپا
1394
تاريخ انتصاب
1394
سوابق
مديرعامل شركت ليزينگ صنعت و معدن
مديرعامل شركت سرمايه گذاري آتيه دماوند
عضو هيات مديره سازمان صنايع كوچك و شهرك هاي صنعتي ايران
رئيس هيات مديره سرمايه گذاري ايران خودرو
معاون طرح و برنامه سازمان اتكا
مديركل اقتصادي صندوق بازنشستگي كشور
placehold.it/350x250
حسن عموزاده
سمت
عضو موظف هيات مديره
قائم مقام مديرعامل در حوزه فروش و خدمات پس از فروش گروه سايپا
سال تولد
1349
سطح تحصيلات
فوق ليسانس مديريت صنعتي
تاريخ پيوستن به سايپا
1381
تاريخ انتصاب
1393
سوابق
مديرعامل شركت سايپا يدك
مدير بازاريابي و فروش سايپا
placehold.it/350x250
اكبر شمسي لاهيجاني
سمت
عضوغير موظف هيات مديره
قائم مقام مديرعامل گروه خودروسازي سايپا در حوزه فني
مديرعامل مگا موتور
سال تولد
1332
سطح تحصيلات
فوق ليسانس مهندسي صنايع
تاريخ پيوستن به سايپا
1370
تاريخ انتصاب
1393
سوابق
مديرعامل شركت قالبهاي بزرگ صنعتي
قائم مقام مديرعامل سايپا از سال 73 الي 76
عضو هيات مديره شركت هاي سايپاپرس ، ماشين سازي تبريز، رينگ خرمشهر، پلاسكوكار و مركز تحقيقات و نوآوري
placehold.it/350x250
معصوم نجفيان
سمت
نائب رئيس و عضو غيرموظف هيات مديره
مديرعامل شركت سازه گستر
سال تولد
1354
سطح تحصيلات
فوق ليسانس مديريت اجرايي
تاريخ پيوستن به سايپا
1393
تاريخ انتصاب
1393
سوابق
مدير عامل شركت دخانيات
مدير عامل شركت ايدم
عضو هيأت مديره شركت چرخشگر
عضو هيأت مديره خدمات پس از فروش ايران خودرو ديزل ( گواه)
عضو هيآت مديره و معاونت برنامه ريزي و توسعه شركت ملي فولاد ايران
عضو هيأت مديره سيمان هرمزگان
placehold.it/350x250
ناصر آقا محمدي
سمت
قائم مقام مدير عامل در توسعه محصول
مديرعامل شركت پارس خودرو
سال تولد
1340
سطح تحصيلات
فوق ليسانس مكانيك
تاريخ پيوستن به سايپا
1367
تاريخ انتصاب
1391
سوابق
مدير عامل شركت سايپا كاشان
معاون مهندسي شركت سايپا
معاون توليد شركت سايپا
placehold.it/350x250
سيد محمدرضا صباغي
سمت
قائم مقام مديرعامل در امور شركت ها
سال تولد
1336
سطح تحصيلات
فوق ليسانس مديريت صنعتي
تاريخ پيوستن به سايپا
1375
تاريخ انتصاب
1393
سوابق
عضوهيات مديره سايپا
عضوهيات مديره سايپا آذين
مديرعامل سايپا شيشه
مديرعامل شركت سرمايه گذاري سايپا
مديران اجرايي
مرتضي نوازني
سمت
معاون بازرگاني
سال تولد
1351
سطح تحصيلات
فوق ليسانس
تاريخ پيوستن به سايپا
1381
تاريخ انتصاب
1393
سوابق قبلي
معاون بازرگاني پارس خودرو