سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

رونق اقتصاد و رشد بازار سرمایه در راه است

پیش‌بینی می‌شود که تحریم‌های بین‌المللی به مرور برداشته شود و به این ترتیب از نیمه دوم سال شاهد گشایش‌هایی در اقتصاد کشور باشیم و آثار آن کم‌کم در بازار سرمایه هویدا شود.

به گزارش گروه اقتصادی باشگاه خبرنگاران جوان، مدیرعامل شرکت سرمایه‌گذاری گروه صنایع بهشهر به چشم‌انداز مثبت اقتصادی در کشور اشاره کرد و افزود: پیش‌بینی می‌شود که تحریم‌های بین‌المللی به مرور برداشته شود و به این ترتیب از نیمه دوم سال شاهد گشایش‌هایی در اقتصاد کشور باشیم و آثار آن کم‌کم در بازار سرمایه هویدا شود.

محمدعلی احمدزاده اصل با اشاره به مزیت‌های سرمایه گذاری در ایران گفت:  دستیابی ایران به منابع ارزان ‌قیمت یکی از اتفاقات خوب نتیجه مذاکرات هسته‌ای است.

به گفته وی تا پایان سال جاری تحریم‌ها برطرف خواهد شد و اتفاقات مثبتی در حوزه اقتصادی رخ می‌دهد که به تبع این اتفاق‌ها شرکت‌های بورسی می‌توانند به منابع ارزان قیمت برای توسعه دست یابند و در پی آن، مبادلات اقتصادی و مالی با دیگر کشورها رونق یابد.

احمدزاده اصل در ادامه بیان کرد: یکی دیگر از راه‌های رونق صنایع و دسترسی به منابع ارزان‌قیمت افزایش میزان صادرات در کشور است که موجب سودآوری مناسب بنگاه‌های تولیدی خواهد شد.

وی به رکود اقتصادی حاکم بر جهان اشاره کرد و گفت: بازارهای جهانی هم در رکود قرار دارند اما در هر صورت با توجه به گشایش‌هایی که پس از برطرف شدن تحریم‌ها برای کشور اتفاق می‌افتد، شرایط اقتصادی بهتر از گذشته خواهد شد و می‌توان انتظار داشت که در نتیجه این تحولات، اقتصاد کشور و به دنبال آن شرکت‌های بورسی رشدی را تجربه کنند.

وی معتقد است بنگاه‌های بورسی در فصل تابستان نسبت به بهار در میزان تولید، فروش خود تغییراتی نداشتند و به همین دلیل بعید است گزارش‌های عملکردی شرکت‌ها در 6 ماهه تفاوت چندانی با گزارش‌های 3 ماهه داشته باشد اما می‌توان به گزارش‌های 12 ماهه شرکت‌ها پس از گشایش‌های سیاسی امیدوار بود.

انتهای پیام/
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.