سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

ساری؛

تشکیل صندوق اعتباری خرد زنان روستایی در آمل

مدیرجهادکشاورزی شهرستان آمل از تشکیل صندوق اعتباری خرد زنان روستایی در آمل خبر داد.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از ساری امینی نیاکی گفت:دفتر امور زنان معاونت ترویج و نظام بهره برداری وزارت جهاد کشاورزی برای بهبود وضعیت اجتماعی و اقتصادی زنان روستایی کشور پروژه ها و برنامه های مختلفی را ارائه و به مرحله اجراء گذارده است که یکی از برنامه های مهم این دفتر ایجاد صندوقهای اعتبار پس انداز زنان روستایی می باشد.

وی افزود:با توجه به اثربخشی اجرای این طرح دراوضاع اقتصادی و اجتماعی زنان روستایی ، این طرح توسط اداره ترویج جهاد کشاورزی آمل در 5 روستای شهرستان آمل اجرا شد که مورد استقبال قرارگرفت لذا جهت بسط و گسترش این امر مهم دردوروستادر بخش مرکزی وامام زاده عبدالله انتخاب و جلساتی با حضور جمعی از زنان روستاهای مربوطه تشکیل شد و اعضای هییت مدیره آن انتخاب شدند.

مدیرجهادکشاورزی شهرستان آمل تصریح کرد:اعتبارات این صندوق از پرداخت حق سهام اعضای آن و نیز از کمک بلا عوض دولت تامین می شود.

امینی اهداف این طرح راتقویت روحیه خودباوری ،امکان مشارکت در تصمیم گیری ،انگیزه برای پس انداز ،تحکیم اقتصاد خانواده ، انتقال فرهنگ پس انداز به کودکان بیان کرد.

وی روش کاراین طرح راانتخاب روستا و زمینه یابی و شناسایی روستا ،شناخت منابع پتانسیل تولید در روستا ،شناخت منابع مالی و وضعیت اجتماعی و فرهنگی در روستا ،جلسه کارشناسی مرکز دهستان با شهرستان ،انتخاب تسهیلگر ،تشکیل جلسات توجیهی صندوق اعتبارات خرد واعضاء گروههای اعتبار پس انداز ،انتخاب اعضاء گروههای اعتبار پس انداز و افتتاح حساب در بانک کشاورزی بیان کرد.

انتهای پیام/ح
برچسب ها: تشکیل ، صندوق ، روستایی ، زنان ، آمل
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.