سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

موسوی: وزیر صنعت به ارتقا کیفیت خودرو بپردازد

عضوکمیسیون حقوقی و قضایی مجلس با انتقاد از اظهارات وزیر صنعت گفت: آقای نعمت زاده به جای صادر کردن فتوا اقدام به ارتقا کیفیت خودرو و کالا کند.

به گزارش گروه وبگردی باشگاه خبرنگاران جوان ،حجت‌الاسلام سیدمحمدعلی موسوی عضو کمیسیون حقوقی و قضایی مجلس شورای اسلامی در گفت‌وگو با خبرنگار پارلمانی خبرگزاری فارس، در پی اظهارات اخیر نعمت‌زاده وزیر صنعت، معدن و تجارت درباره کمپین «خرید ماشین صفر، ممنوع!»، اظهار داشت: این چنین اظهارنظری بسیار ناپسند و نامطلوب و در حقیقت توسعه دادن به احکام الهی به‌صورت نظریه‌پردازی است.

وی ضمن توصیه به رعایت ادب و اخلاق، افزود: ایشان از نطر گناه بودن مسئله‌ای به اظهارنظر پرداخته و متشرع شده است و این مسئله بسیار ناپسند است. در کتب آسمانی،‌ قرآن و روایات چنین چیزی نیامده است و در این موارد مراجع عظام باید به اظهارنظر بپردازند و حرام یا حلال بودن مسئله‌ای را را شرع مقدس اسلام مشخص می کند.

نماینده مردم خدابنده در مجلس شورای اسلامی متذکر شد: اینکه هر کسی بلند شود و خارج از محدوده یا خارج از علم و شعاع حد و حدود خود صحبت کند امر بسیار ناپسندی است. در مورد ضد انقلاب شمردن برخی توسط ایشان نیز همینگونه است،‌ ما در انقلاب دارای چارچوب‌هایی هستیم و طبق آنها قضات می‌توانند تشخیص دهند که این عمل ضدانقلابی است یا خیر.

موسوی با تاکید بر اینکه وزیر صنعت نباید وارد این وادی می‌شد، این اظهارات را محکوم کرد و ادامه داد: من این عمل وی را نمی‌پسندم و بیان او را محکوم می‌کنم چرا که حق دخالت در امور شرعی و در مسائل سیاسی ندارد.

وی ضمن توصیه به ارتقا کلیه کالاهای داخلی از سوی وزیر صنعت، معدن و تجارت،‌گفت: تولیدکنندگان و سیاست‌گذاران مملکتی باید توجه داشته باشند که مردم تمایلی به خرید کالاهای داخلی نداشته و وارد بازارهای مرزی می‌‌شوند و اقدام به خرید آنها می‌کنند و چرا به خرید کالاهای خارجی میل بیشتری دارند.

عضو کمیسیون قضایی و حقوقی مجلس دلیل آن را کیفیت پایین کالا یا قمیت بالای آن عنوان کرد که حتما صرفه‌ای در این کار وجود دارد.

موسوی در این زمینه خاطرنشان کرد: وزیر صنعت همچنین مسئولان مربوطه در این زمینه باید تغییر مسیر دهند. من معتقدم باید کیفیت کالا ارتقا پیدا کند تا مردم برای خرید آن دچار زحمت نشوند و مجبور باشند برای خرید به بازارها مرزی مراجعه کنند یا وارد قاچاق شوند.

وی در خاتمه تاکید کرد که کیفیت باید به قدری بالا برود که بازار قاچاق و تولیدات خارجی جذابیت و مشتری خود را از دست بدهد.


منبع:فارس
انتهای پیام/ 
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۳
در انتظار بررسی: ۰
عارف
۲۳:۲۱ ۱۴ شهريور ۱۳۹۴
اشاره خوبی فرمودند . مردم با اینکه کالای قاچاق گارانتی ندارد باز هم میخرند . این سئوال بزرگی باید برای مسئولان ایجاد کند . محصولی که در خارج تولید میشود با احتساب تمام هزینها و کرایه حمل باز هم ارزانتر از کالای داخلیست . چرا؟؟؟؟
منصور
۱۹:۲۹ ۱۳ شهريور ۱۳۹۴
ماشین اگر ارزان شود /تا نعمت زاده سر کار است ما ما شین نمیخریم
ناشناس
۱۵:۰۹ ۱۳ شهريور ۱۳۹۴
من هم با نظر نماینده محترم خدابنده موافقم اقای وزیر عوض اینکه طرف مردم را بگیرند و به خوروسازان ایراد بگیرند به خاطر ساخت خودرو ی گران و بی کیفیت ؟ مردم را که تصمیم عاقلانه گرفتن و خرید ماشین صفر را تحریم کردن ضد انقلاب نامیدن