سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

ساری؛

نقش به سزای ورزشكاران مازندرانی در افتخارات ورزش كشور

ورزشكاران مازندرانی در معیت تیم های ملی در رشته های مختلف در افتخارات و كسب مدال سهم به سزای در موفقیت ورزش كشور دارند.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از ساری؛ مازندران قطب و سرآمد ورزش كشور محسوب می شود كه ورزشكاران و دلاورمردان این خطه در كسب مدال و افتخارات ورزشی به تنهایی جور 17 استان كشور را می كشند كه در سال های جاری شاهد رشد به سزای ورزشكاران زن و مرد مازندرانی در كسب مدال در مسابقات جهانی، آسیایی بودیم.

در سال 91 توسط ورزشكاران مازندرانی 118 مدال جهانی و آسیایی به دست آمد كه 2 مدال توسط ورزشكاران بانوی مازندرانی كسب شد كه 98 درصد سهم آقایان و 2 درصد نیز سهم بانوان بود.

در سال 92 نیز توسط ورزشكاران مازندرانی 102 مدال جهانی و آسیایی كسب شد كه از این تعداد 11 مدال توسط ورزشكار بانوی مازندرانی به دست آمد كه 87 درصد سهم آقایان و 13 درصد نیز سهم ورزشكار بانوان بود.

همچنین در سال 93 نیز سهم ورزشكاران مازندرانی نیز 148 مدال جهانی و آسیایی بود كه بانوان موفق به كسب 20 مدال شدند كه سهم آقایان 86 درصد و بانوان نیز 14 درصد بود.

در 5 ماه نخست سال 94 نیز ورزشكاران مازندرانی موفق به كسب 89 مدال جهانی و آسیایی شدند كه تاكنون ورزشكاران بانوی مازندرانی موفق به كسب 13 مدال شدند كه سهم آقایان 85 درصد و بانوان 15 درصد بود.

تاكنون ورزشكاران مازندرانی از سال 91 تاكنون 457 مدال جهانی و آسیایی كسب كردند كه 411 مدال برای آقایان و 46 مدال نیز برای بانوان بوده كه در نهایت 90 درصد مدال توسط آقایان و 10 درصد مدال توسط بانوان به دست آمد.

انتهای پیام/ح
برچسب ها: نقش ، ورزش ، رشته ، افتخار
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.