سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

سمنان؛

تبدیل شدن سمنان به مرکز آمایش سرزمین کلان منطقه البرز جنوبی

محمدرضا قادری سرپرست نمایندگی انجمن علمی آمایش سرزمین گفت: این امر تاثیر مهمی در مدیریت الگوی اسکان جمعیت و همینطورتوسعه و سازماندهی شبکه های زیربنایی دارد.

به گزارش گروه استانهای  باشگاه خبرنگاران جوان از سمنان؛ محمدرضا قادری گفت: سرزمین جامع ترین نگاه و رویکرد سیستمی در برنامه ریزی است که هدف آن یکپارچه سازی فضایی و تنظیم روابط اقتصادی و اجتماعی در گستره سرزمین است که در صورت اجرا، می تواند پیامدهای مثبت گسترده ای برای بخشهای مختلف فضایی در کشور به دنبال داشته باشد.

وی افزود: اگر بنا باشد از منابع، ظرفیت ها و قابلیت های ساخته شده و دردست ساخت ویا قابل ساخت، استفاده بهینه انجام شود، در وهله نخست باید درک روشن ومشخصی از نقش وجایگاه استان در کشور داشته باشیم.

قادری ادامه داد: بر این اساس، باید بتوانیم روابط خود را با سایر استان ها به ویژه استانهای همجوار به درستی و به صورت عینی تعریف کنیم.

 وی گفت: بی شک این امر تاثیر مهمی در مدیریت الگوی اسکان جمعیت و همینطورتوسعه و سازماندهی شبکه های زیربنایی دارد.

وی تعادل های منطقه ای، بهره وری ازمنابع، یکپارچگی و کارآیی روابط استان با سایر استان ها را ثمره رعایت اصول آمایش سرزمین درحوزه های مختلف عنوان کرد، به همین منظور با بسترسازی های لازم و حرکت همگام با محافل و مجامع علمی وملی، نمایندگی انجمن آمایش سرزمین استان سمنان از سال گذشته گفتگوها و مذاکرات مستمری را با صاحبنظران و تجربه اندوختگان داخل و خارج از استان سمنان در دستورکار قرار داد.

انتهای پیام/س
برچسب ها: امایش ، استانداری ، سمنان
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.