سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

زنجان؛

کمبود نیرو در واحدهای حقوقی ادارات منابع طبیعی استان ها مشهود است

مدیر کل دفتر امور حقوقی سازمان جنگل ها، مراتع و آبخیزداری کشورگفت:در حال حاضر واحدهای حقوقی ادارات منابع طبیعی استان های کشوری با کمبود نیرو دست به گریبان هستند.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از زنجان؛ به نقل از روابط عمومی ،عیسی عباسی مدیر کل دفتر امور حقوقی سازمان جنگل ها، مراتع و آبخیزداری کشور در همایش مدیران حقوقی منابع طبیی استان ها ناحیه 2 کشوری با اعلام این خبر گفت: برای حفظ سرمایه ها حفظ بدنه حقوقی قوی با تزریق نیروی های کارشناسی لازم است.

وی افزود :در طول سال بین 25 تا 30 هزار پرونده به واحدهای حقوقی ارجاع داده می شود که از این تعداد 75 درصد از پرونده‌های تشکیل داده شده منجر به رأی می‌شوند .

عباسی با تاکید بر اینکه در ادارات استانی تعداد کارشناسان حقوقی متناسب با میزان پرونده‌ها نیست، ادامه داد: حالب اینکه و از پرونده‌های تشکیل شده بیش از ۷۰ درصد رأی به نفع سازمان صادر می‌شود.

این مقام مسئول با اعلام اینکه در مجموع ۴۵۰ نفر نیرو در قالب‌های مختلف در سطح کشور فعالیت می کنند و ۱۸۴ نفر نیز نیروی رسمی مشغول به کار هستند، گفت: ماهیت پرونده مالکیت در کشور زمان‌بر است و مدت رسیدگی به آن‌ها 4 تا 5 سال طول می کشد.

وی تشدید شدن مجازات مربوط به حریق و زمین خواری و حتی شکستن شاخه درختان را از موارد مطرح شده در لایحه ارتقاء حفاظت بیان کرد و افزود: به تناسب میزان جرم در موارد قانونی مجازات های جدیدی برای متجاوزان به اراضی ملی و تخریب درنظر گرفته شده است.

انتهای پیام/ح

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.