سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

زنجان؛

افزایش تلفات کل و بز بر اثر بیماری طاعون نشخوار کنندگان کوچک

سرپرست اداره کل حفاظت محیط زیست استان زنجان از افزایش تلفات کل و بز بر اثر بیماری طاعون نشخوار کنندگان کوچک در منطقه شکار ممنوع خرمنه سر طارم زنجان به 12 رأس خبر داد.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از زنجان ؛جعفری گفت : با توجه به مشاهده تلفات پنج راس کل و بز وحشی در منطقه خرمنه سر شهرستان طارم بر اثر بیماری طاعون نوشخوارکنندگان کوچک در تاریخ 9/6/94، از بامداد دیروز محیط بانان و کارشناسان استان به پایش منطقه پرداخته و متأسفانه امروز لاشه 7 رأس کل و بز دیگر کشف شد.

وی افزود: هم اکنون 10 اکیپ از همکاران محیط بان و کارشناس به منظور پایش دقیق تمامی منطقه مذکور در منطقه حضور دارند و از فردا صبح 5 اکیپ دیگر نیز به آنها اضافه خواهد شد.

سرپرست اداره کل حفاظت محیط زیست استان گفت: از دامداران منطقه تقاضا داریم نسبت به واکسیناسیون دامهای خود در اولین فرصت اقدام نموده و با مأمورین دامپزشکی همکاری لازم را داشته و از ورود دامهای خود به منطقه خودداری نمایند.

جعفری ادامه داد: در تلاش هستیم تا شعاع 10 کیلومتری منطقه دامهای اهلی را دور نموده و از ورود دامهای جدید جلوگیری کنیم.

وی در پایان از نیروهای محلی و دامداران منطقه خواست با مأموران و کارناسان محیط زیست ، دامپزشکی و منابع طبیعی استان همکاری لازم را داشته باشند و در صورت مشاهده موارد مشکوک بیماری مراتب را به مأمورین منطقه یا نزدیکترین واحد محیط زیست اطلاع دهند و یا با شماره تلفن های 09392888657 و 09177758191 تماس حاصل نموده و ما را در این زمینه یاری نمایند.

انتهای پیام/ح

برچسب ها: افزایش ، تلفات ، شکار ، زنجان
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.