سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

اکبر عالمی مجری مراسم جشن مستند خانه سینما می‌شود

در مراسم جشن مستند جشن خانه سینما از دو نفر فعال در عرصه مستند‌سازی و تهیه‌کنندگی تقدیر می‌شود.

مجید خالقی سروش دبیر هماهنگی بخش مستند هفدهمین جشن‌خانه سینما در گفتگو با خبرنگار حوزه سینما گروه فرهنگی باشگاه خبرنگاران جوان؛ در خصوص جزئیات این بخش گفت: تعداد 108 فیلم مستند در این بخش شرکت کردند و در نهایت 35 فیلم را انتخاب کردیم که در سه بخش کوتاه، بلند و نیمه بلند با هم به رقابت می‌پردازند که از هر بخش با توجه به برخی معیارهای 3 تا 5 فیلم کاندید می‌شود و از این کاندیداها 3 تندیس به تهیه‌کننده، 3 تندیس به کارگردان و در کل فیلم‌ها یک تندیس به پژوهش داده می‌شود،‌ چهار فیلم نیز در بخش‌های صداگذاری و صدابرداری، تدوین تصویربرداری و موسیقی دیپلم افتخار خواهند گرفت.

وی افزود: کیفیت فیلم‌های شرکت‌کننده بالا و انتخاب آنها مشکل و چالش برانگیز بود و فیلم‌ها به خوبی و دقت بالایی دیده شدند.

وی ادامه داد: 17 نفر داور از دو انجمن مستندسازان و خانه سینما انتخاب شدند و فیلم‌ها را داوری کردند، که از بین داوران حسن زاهدی‌، علی لقمانی و مهدی حجت‌ از طرف خانه سینما،  و ما‌بقی از طرف انجمن تهیه‌کنندگان سینمای مستند و انجمن مستندسازان انتخاب و معرفی شدند.

خالقی‌سروش عنوان کرد: در بین داوران بخش مستند دو داور خانم به نام‌های مهناز مظاهری که از طرف انجمن تهیه‌کنندگان سینمای مستند انتخاب شده بود و مهوش شیخ‌الاسلامی که برگزیده انجمن مستند سازان بود حضور داشتند.

 وی افزود: همه داوران بخش مستند جشن خانه سینما در کار خود سرشناس و حرفه‌ای بودند که به عنوان نمونه می‌توان به دکتر مهدی حجت (دارای سوابق کاری و متخصص در آثار تلویزیونی)، دکتر محمد جواد زهیری (تهیه کننده)، پدرام اکبری (تهیه کننده)، محمد تهامی‌نژاد (مستندساز)، حسن زاهدی ( صدا بردار)،‌علی لقمانی (تصویربردار سینمایی)، مهناز مظاهری ( جزو انجمن تهیه کنندگان سینمای مستند)، مهوش شیخ‌الاسلامی (جزو انجمن مستندسازان) و ... اشاره کرد و می‌توان گفت تمام داوران از برگزیدگان صنف خود هستند.

خالقی بیان کرد: ما در جشن مستند هفدهمین جشن خانه سینما از پدرام اکبری (تهیه کننده) و همایون امامی (مستندساز) تقدیر خواهیم کرد و مجری این جشن دکتر اکبر عالمی خواهد بود.

وی افزود: عالمی شخصیتی است که من وی را به عنوان فردی آگاه و با سواد می‌شناسم که در رابطه با مقوله سینما بسیار موثر و از مدرسین دانشگاه هستند، وی در سطح بالایی قرار دارد.

وی در پایان خاطرنشان کرد: آرزو می‌کنم بتوانیم با اجرای برنامه‌های مختلفی مانند تقدیرهای و تشویق‌ها و حمایت‌های مختلف و ایجاد شرایط مناسب در خصوص مستندسازان و آثار آنها باعث شویم آنها راه اعتلا پیش بگیرند و از سایه بیرون آمده و جایگاه اصلی خودش را پیدا کند و اعتبارش را به رخ بکشد، جایگاهی که شایسته آن است اما ندارد.


انتهای پیام/

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.