سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

در دیدار همتای سوری در نیویورک؛

لاریجانی: کلید حل بحران سوریه در دست تروریست‌ها نیست

رییس مجلس شورای اسلامی با تاکید بر مقاومت مردم سوریه، اظهار داشت: این که کلید خاورمیانه را به دست تروریست ها دهیم بحران سوریه را حل نمی کند.

به گزارش حوزه مجلس گروه سیاسی باشگاه خبرنگاران جوان، به نقل از خبرگزاری خانه ملت؛ «علی لاریجانی» روز سه شنبه در حاشیه چهارمین اجلاس روسای مجالس جهان در دیدار با همتای سوری خود با بیان اینکه برخی هم از تروریست ها می ترسند و هم بدنبال جنگ طلبی هستند، گفت: اینکه کلید خاورمیانه را بدست تروریست ها دهیم راه حل سوریه نیست .

وی پایان بحران سوریه را راه حل های سیاسی توصیف و تصریح کرد: جمهوری اسلامی ایران وظیفه خود می داند تا فراهم شدن زمینه های گفتگو و صلح در سوریه از دولت و مردم این کشور حمایت کند .

رییس مجلس ملی سوریه نیز با قدردانی از مواضع قاطع جمهوری اسلامی ایران در حمایت از کشورش، گفت: محور مقاومت قطعاً پیروز خواهد شد چون مبتنی بر مبانی اخلاقی است و یک شریک ضعیف در آن دیده نمی شود.

«محمد جهاد اللحام» با انتقاد از اینکه مسئله مبارزه با تروریسم در چهارمین اجلاس روسای پارلمان های جهان کمتر مورد توجه قرار گرفته است، افزود: بیشتر سخنرانی روسای مجالس درباره توسعه پایدار است و گویا در دنیا تروریست وجود ندارد .

وی با ابراز تاسف از اینکه نمایندگان ویژه سازمان ملل و میانجی ها اصل بی طرفی را در حل بحران سوریه رعایت نمی کنند، گفت: همه در مورد صلح صحبت می کنند اما وقتی به اولویت ها می رسیم حرف و عملشان فرق می کند.

چهارمین دور اجلاس رؤسای مجلس عضو اتحادیه بین المجالس جهان از نهم تا یازدهم شهریور با حضور 133 کشور با موضوع «صلح، دموکراسی و توسعه از نگاه مجلس» در مقر اصلی سازمان ملل در نیویورک برگزار می شود.

انتهای پیام/

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
ناشناس
۱۴:۱۸ ۱۱ شهريور ۱۳۹۴
فکر ما بیکارا هم باشین یه سال بیکارم