سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

تبریز؛

برگزاری کارگاه آموزشی باتیک در اسکو

نخستین دوره کارگاه آموزشی دانش افزایی چاپ باتیک یا همان روسری کلاقه ای با حضور فعالان این صنعت در اسکو برگزار شد .

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از تبریز؛معاون صنایع دستی اداره کل میراث فرهنگی استان ضمن تاکید بر همکاری سازمان‌ها و نهادهای دولتی و ان جی او ها در ایجاد اتحادیه باتیک کاران در سطح شهرستان، بر آمادگی این اداره کل در تامین زیر ساخت های لازم در جهت افزایش کیفیت و میزان تولید روسری کلاقه ای اشاره کرد و گفت: ایجاد خانه باتیک و ارائه تسهیلات به فعالان این صنعت ،موجود بهبود شرایط باتیک کاران و ایجاد بازار عرضه و تقاضا در سطح گسترده خواهد شد .

به آفرین گفت : شهرستان اسکو تنها مرکز تولید روسری کلاقه ای ابریشمی در کشور محسوب شده و این صنعت جزو صنایع دستی سنتی و بومی این منطقه به شمار می رود و لازم است با تقویت زیر ساخت های موجود از منسوخ شدن این هنر زیبای دستی جلوگیری نمائیم .

صادقی فرماندارشهرستان اسکو هم با اشاره به اینکه 54 واحد در کارگاه های این شهرستان مشغول فعالیت در این صنعت هستند گفت : این صنعت دستی به لحاظ مرغوبیت محصولات تولیدی مورد توجه مشتریان در کشورهای منطقه از قبیل ترکمنستان ، تاجیکستان و ترکیه قرار گرفته و این عامل باعث شده تا 20 کارگاه کوچک نیز به صورت خانگی در اسکو فعالیت داشته و از این طریق امرار معاش نمایند .

وی گفت : 380 نفر به صورت مستقیم در این صنعت فعالیت داشته و محصولات تولیدی آنها در داخل کشور به استان های فارس ، اردبیل و گلستان صادر می شود .

گفتنی است : صنعت باتیک یا همان روسری ابریشمی کلاقه ای یکی ازهنرهای اصیل و سنتی این شهرستان محسوب شده و اخیرا میراث فرهنگی اقدام به ثبت این هنر در فهرست اثار ملی و صنایع دستی کشور نموده است .
انتهای پیام/ز
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.