سایر زبان ها

صفحه نخست

انتخابات

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

تبریز؛

عدم رعایت اصول علمی مشکل اصلی کشاورزان

نماینده مردم بناب در مجلس شورای اسلامی عدم رعایت اصول علمی را مشکل اصلی کشاورزان اعلام کرد و گفت:متاسفانه تاکنون نتوانسته ایم در حوزه کشاورزی به اصول علمی دست یابیم.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از تبریز؛ باقری بنابی در همایش باغداران،بارانداز داران و صاحبان صنایع تبدیلی افزود: باغداران و کشاورزان به شیوه های سنتی دهها سال قبل به کاشت ، داشت و برداشت اقدام می کنند که این موضوع آفت بزرگی در کشاورزی استان بشمار می رود.

وی با اشاره به اینکه در خصوص کشت محصولات کشاورزی هیچ گونه برنامه ریزی وجود ندارد تصریح کرد:بدون توجه به نیاز های جامعه کشاورزان بصورت دلبخواهی به کشت محصول اقدام می کنند که در برخی محصولات با مازاد تولید و در برخی با کمبود محصول مواجه هستیم.

نماینده مردم بناب در مجلس شورای اسلامی با تاکید بر افزایش فعالیت های ترویجی در بخش کشاورزی خاطر نشان کرد:کارشناسان جهاد کشاورزی باید همواره با حضور در مزارع راهنماییهای لازم را به باغداران و کشاورزان ارائه دهند.

باقری بنابی با اشاره به بحران کم آبی بر رعایت حفظ منابع موجود تاکید کرد و افزود:حتی اگر نیاز باشد باید از باب امر به معروف و نهی از منکر باید به کسانی که بی رویه از آب استفاده می کنند هشدار داد.

وی افزود:دیگر زمان کشت پیاز که یک محصول پر نیازبه آب می باشد گذشته است و کشاورزان منطقه باید به فکر کشت جایگزین باشند.

نماینده مردم بناب در مجلس شورای اسلامی از تلاش نمایندگان مجلس برای حمایت از کشاورزان آسیب دیده از بابت خشکی دریاچه ارومیه خبر داد و گفت:در تلاش هستیم با تغییر الگوی کشت و جایگزینی شغل ساکنان مناطق آسیب دیده به حفظ منابع آبی کمک کنیم.
انتهای پیام/ز
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.