سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

زنجان؛

رعایت قوانین راهنمایی و رانندگی یک الزام اخلاقی و بخشی از حقوق شهروندی است

جانشین فرمانده انتظامی استان زنجان با اعلام ثبت هزار و 688 تخلف حادثه ساز در این استان گفت: رعایت قوانین راهنمایی و رانندگی یک الزام اخلاقی و بخش از حقوق شهروندی است.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از زنجان؛ سرهنگ " مراد جعفری " گفت: رانندگی مانند امور دیگر زندگی، تحت قوانین اخلاقی بوده و مجری آن وجدان اخلاقی انسان‌هاست لذا تخلف از قوانین رانندگی، تخلف از اصول اخلاقی بوده و موجب تنزل از مقام انسانیت می شود.

وی افزود :اگر رانندگان با نگاه اخلاقی، خود را ملزم به رعایت قوانین راهنمایی و رانندگی بدانند حضور یا عدم حضور مجری قانون، نقشی در رعایت و یا عدم قوانین رانندگی نخواهد داشت و در این صورت فرار از پلیس راهنمایی ممكن ، ولی فرار از وجدان اخلاقی غیر ممكن می شود.

جانشین فرمانده انتظامی استان زنجان با اعلام اینکه تخلف از قوانین راهنمایی و رانندگی نیازمند برخورد قانونی است ادامه داد: رعایت قوانین راهنمایی و رانندگی، نه تنها یك الزام قانونی و اجتماعی است، بلکه یک الزام اخلاقی و حقوق شهروندی است .

وی تصریح کرد: یکی از دلایلی که می توان علت رعایت نکردن قوانین راهنمایی و رانندگی ذکر کرد ، پایین بودن احساس پیوند اجتماعی افراد است .لذا برای رعایت بهتر قوانین راهنمایی و رانندگی باید احساس تعهد ،تعلق ، مسئولیت اجتماعی و مشارکت اجتناعی را دربین شهروندان افزایش داد.

جعفری برهم خوردن نظم شهری، مشکلات تردد، بروز تصادفات و اختلال در رفت و آمد را از پیامدهای منفی رعایت نکردن قوانین راهنمایی و رانندگی بیان و اضافه  کرد : رعایت قوانین راهنمایی و رانندگی بخشی از حقوق اجتماعی جامعه بوده و بخشی از زندگی است.

این مقام انتظامی با اعلام اینكه در پنج ماهه  امسال تخلفات حادثه ساز 7 درصد در سطح استان زنجان كاهش داشته خاطر نشان کرد: در این مدت هزار و 688 مورد تخلف حادثه ساز مثل انحراف به چپ و سبقت غیر مجاز ثبت شده كه آمار بالایی است. 

انتهای پیام/ح
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.