سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

بندرعباس؛

تامین آب شرب شهرهای ساحلی با ظرفیت های دریایی

قائم مقائم مقام وزیر نیرو گفت : تامین منابع آب شهرهای ساحلی با استفاده از ظرفیت های دریایی و احداث آّب شیرین کن در دستور کار برنامه ششم توسعه قرار خواهد گرفت .

به گزارش گروه استانهای باشگاه خبرنگاران جوان ؛ستار محمودی درنشست بررسی کاهش اثرات خشکسالی در تامین آب شهرهای استان با اشاره به وضعیت بحرانی تامین آب در هرمزگان افزود : سیاست قطعی امسال وزارت نیرو تامین آب شهرهای ساحلی  از دریا  و استفاده از ظرفیت چاه ها است .

وی گفت : استفاده از حداقل پساب های فاضلاب  به عنوان جایگزین آب شرب در آبیاری فضای سبز شهری  نیز باید در برنامه کار شهرداری ها قرارگیرد .

استاندار هرمزگان هم در این نشست بر ضرورت برداشت آب از منابع و سفره های زیر زمینی و احداث آب شیرین کن ها با نظر مشاوران و همکاری با کارشناسان محیط زیست و زمین شناسی تا کید کرد .

جاسم جادری با اشاره به ظرفیت ۳۰۰ میلیون متر مکعبی سد جگین افزود : در شرایط کنونی که با بحران آب مواجه هستیم لزوم استفاده از این ظرفیت دست نخورده ضروری است  و تخصیص آب از این منبع را خواستار شد.

وی همچنین از طرح انتقال آب دریا به منطقه گل گهر شهر سیرجان از سواحل  هرمزگان انتقاد کرد.

مدیر عامل شرکت آب و فاضلاب شهری هرمزگان هم  با اشاره به تداوم خشکسالی ها درمنطقه گفت : در صورت ادامه ی این روند و نبود منابع تامین آب و آب شیرین کن مجبور به جیره بندی در استان خواهیم شد.

خادمی گفت : اکنون ۲ هزار و ۶۰۰ لیتر بر ثانیه  نیاز آب شهر های هرمزگان است که در تامین این مقدار با کمبود ۲۰۰ لیتر بر ثانیه مواجه هستیم .

 انتهای پیام /گ
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.