سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

مشهد؛

کاهش 23 درصدی مزاحمت های تلفنی اورژانس 115

رئیس مرکز اورژانس ۱۱۵ مشهد گفت: برای کاهش آمار مزاحمت های تلفنی اورژانس ۱۱۵فرهنگ سازی و اطلاع رسانی به مردم ضرورت دارد.

به گزارش گروه استان‌های باشگاه خبرنگاران جوان از مشهد؛ دکتر صمدی در بازدید خبرنگاران از مرکز فرماندهی اورژانس 115 و ستاد هدایت درمان شهرستان مشهد با اشاره به کاهش 23 درصدی مزاحمت های تلفنی اورژانس 115 در سال گذشته گفت: علی رغم اینکه به همت اصحاب رسانه و همکاری دستگاه قضایی مزاحمت های تلفنی به مرکز تلفن اورژانس 115 کاهش داشته است اما هنوز باید در زمینه آسیب شناسی مزاحمتهای تلفنی و ایجاد مخاطره به جان مردم اطلاع رسانی شود.

وی با اشاره به کاهش آمار تماس های مزاحم که به مرکز اورژانس ۱۱۵ استان خراسان رضوی برقرار شده است افزود: در مدت شش سال گذشته تعداد مزاحمت های تلفنی به این مرکز از 718 هزار مورد به 190 هزار تماس کاهش یافته است.

صمدی با بیان اینکه استاندارد زمان رسیدن آمبولانس بر بالین بیمار در کلانشهرهای کشورمان 11 دقیقه تعیین شده که این شاخص در مشهد حدود 10 دقیقه است اظهار داشت: زمان مناسب برای رسیدن آمبولانس بر بالین بیمار در شهرستانها شش تا هشت دقیقه است.

وی با بیان اینکه در حال حاضر 106 پایگاه اورژانس در مناطق زیر نظر دانشگاه علوم پزشکی مشهد در خراسان رضوی فعال هستنداظهار داشت: سالانه حدود 200 هزار ماموریت اورژانس 115 در خراسان رضوی انجام می شود که از این تعداد 200 هزار مورد مربوط به 15 شهرستان زیر نظر این دانشگاه است.

 رئیس مرکز اورژانس ۱۱۵ مشهد گفت: طبق برنامه ششم توسعه تعداد پایگاههای مورد نیاز اورژانس 115 دانشگاه علوم پزشکی مشهد 36 پایگاه است و برای رسیدن به وضعیت مطلوب در مناطق زیر نظر این دانشگاه 80 دستگاه آمبولانس دیگر نیز باید تهیه شود.

وی افزود: اورژانس 115 در مناطق زیر پوشش دانشگاه علوم پزشکی مشهد دارای 186 آمبولانس است که 108 آمبولانس در شهر مشهد است.

انتهای پیام/ی

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.