سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

وقتی هارد اکسترنال جزئی از MAC می شود

این روز ها بسیار پیش می آید که به علت حجم بالای اطلاعات از جمله فیلم ها و عکس ها نیاز به یک هارد کمکی مانند هارد های اکسترنال برایمان احساس می شود. هر چیزی راهی دارد اما مک یک مقدار قضیه اش فرق می کند.

به گزارش دریچه فناوری گروه فضای مجازی باشگاه خبرنگاران جوان، وقتی یک هارد اکسترنال تهیه می کنید مسلما آن را برای تمامی سیستم عامل ها تهیه می کنید. اما یک مشکلی که اکثرا در میان این نوع هارد ها رایج است، عدم پشتیبانی از سیستم عامل مک است. علت آن هم کاملا مشخص است؛ این هاردهای اکسترنال پیش از مک برای ویندوز طراحی شده اند. اگر آن ها را برای مک می خواهید باید فرمت آن ها را تغییر دهید. فرمت مورد نیاز MS-DOS  و یا همان FAT می باشد.





البته نگران تبدیل آن نباشید در کمی پایین تر با هم خواهیم آموخت. اما این را باید بدانید که با انجام این کار یکسری محدودیت خواهید داشت؛ از جمله این که نمی توانید پارتیشن هایی با بیش از ۲ ترابایت ایجاد کرده یا فایل هایی با بیش از ۴ گیگابایت (به صورت مستقل) منتقل نمایید.


آموزش باز-فرمت کردن هارد اکسترنال


در ابتدا هارد را متصل نمایید. سرچ اسپات لایت را با استفاده از Cmd+Space در Disk Utility باز نمایید. اینتر را فشار داده و منتظر باز شدن دیسک آتیلیتی باشید. همچنین می توانید این برنامه را جداگانه در بخش اپلیکیشن ها در پوشه آتیلیتیز بیابید.

اکنونٰ از ستون چپ نام هارد خود را پیدا کرده و بر روی پاک کردن کلیک کنید. در این بخش در فرمت مک او اس اکستندد را انتخاب کرده و به آن نامی دلخواه بدهید و ایریز را کلیک کنید.





پس از مشاهده اخطار پاک کردن را بزنید.
پس از طی چند ثانیه هارد مخصوص مک شما آماده است.

آموزش پارتیشن بندی


مطمئنا اگر شما هم دو سیستم عامله باشید یعنی هم یک سیستم مک و هم یک سیستم ویندوز داشته باشیدٰ حتما مایلید پارتیشن روی هر دو اجرا شود. بنابراین با وجود علم به محدودیت هاٰ باید بر روی هر دو فرمت فت را ایجاد نمود.

برای ایجاد یک پارتیشنٰ هارد را از ستون چپ انتخاب کرده و بر روی تب پارتیشن کلیک نمایید.

از منوی افتادنی در پایین Partition Layout تعداد پارتیشن هایی که نیاز دارید انتخاب نمایید.





اکنونٰ در پایینٰ یک نمایش دیداری از این پارتیشن مشاهده خوهاید کرد. اکنون می توانید از میله کشیدنی برای افزایش یا کاهش پارتیشن ها استفاده نمایید. همچنین می توانید بر روی یک پارتیشن کلیک کردهٰ به آن یک نام داده و فرمت آن را مشخص نمایید.

پس ز این که تمامی جزئیات را تعیین کردیدٰ بر روی دکمه Apply کلیک کنید و از پنجره باز شدنی پارتیشن را انتخاب نمایید.


انتهای پیام/
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.